Wojewoda w Modrzewinie by Mela
[Inf|Opis|Log|Tip|Obr|N]
OP0339

[Info] ^ @

Tradycyjna / Duza
Gotowa do szukania
Ocena: 0 (0 gl)
Ukryta: 2007-05-05
Ost. log: 2011-07-12 [ :-) ]
Trudnosc: 20%
Teren: 40%

Atrybuty:


N 51 50.154
E 20 46.668
(51.83590 20.77780)
Polska
1.4: Mala Wies
1.7: Zlota Gora
2.0: Rozyce
2.1: Daszewice
2.5: Belsk Duzy

Dodatkowe wpty:

[Opis] ^ @

Skarby ziemi Grojeckiej

Rezerwat Modrzewina "Niedaleko od Grojca jest w kraju jedyny Bor od innych odmienny, bo w nim modrzewiny Ogromna ilosc rosnie. (...) I stoja jak kolumny w egipskiej swiatyni, Pierwszy raz je ujrzawszy - to wrazenie czyni" Pozostalosc po 300-letnim modrzewiu "Wojewodzie" Rezerwat Przyrody "Modrzewina" - zostal utworzony w 1959 r. dla zachowania i ochrony najwiekszego w tym rejonie stanowiska modrzewia polskiego. Calkowita powierzchnia kompleksu lesnego wynosi 406, 28 ha, z tego 332,15 ha zajmuje sam rezerwat, ktorego ogolna dlugosc granic wynosi 8400 m. Otoczenie stanowia pola uprawne i sady oraz lasy panstwowe i prywatne (na dlugosci 2800 m). Teren rezerwatu jest rownina, polozona na wysokosci 192 193 m n. m. p. Rezerwat scisly o powierzchni 39, 91 ha zajmuje zyzne siedlisko lasu swiezego. Na 94% powierzchni gatunkiem panujacym jest modrzew polski w wieku 180 210 lat. Przecietna wysokosc drzew wynosi 34 m. Posiadaja one nieregularne, rzadkie korony, ponadto charakteryzuja sie je powykrecane konary z dlugimi, zwisajacymi galeziami. Modrzew tworzy pietro drzew gorujacych. Pietro dolne tworzy: dab, sosna, grab i lipa. Warstwe podszytu tworzy: leszczyna, kruszyna, bez czarny oraz bez koralowy. W runie, dominuje jezyna. Rezerwat czesciowy (292, 24 ha) w 80% zajmuje siedlisko lasu swiezego, pozostala czesc lasu mieszanego swiezego niewielki fragment lasu mieszanego wilgotnego. Na 36% powierzchni gatunkiem panujacym jest dab, nastepnie: modrzew (35%), sosna (17%), grab (2%) oraz (w mniejszym udziale) drzewostany swierkowe i olszowe. Sredni wiek drzew wynosi 50 - 70 lat. W bogatej warstwie podszytu (75% powierzchni), przewaza leszczyna, krzewiaste formy grabu, lipy, jarzebiny a ponadto czeremcha i bez czarny. W najnizszej warstwie wystepuje obficie jezyna. W polnocnej czesci rezerwatu znajduja sie dwa oczka wodne o powierzchni lacznej 1,8 ha. Caly obszar rezerwatu jest podzielony na szlaki turystyczne. Walory przyrodniczo krajobrazowe przyciagaja tutaj turystow i amatorow wypoczynku pieszego i rowerowego oraz grzybiarzy. Do atrakcji naleza "rosniete pary "debow z modrzewiami w oddziale 152c oraz czesc 300-letniej klody modrzewia zwanego "Wojewoda". [Link]= Lokalna wiesc niesie, ze "Wojewode" powalili nasi radzieccy bracia, ktorzy prali do niego z nudow, z pociskow samozapalajacyc h :( pozostawie ten fakt bez komentarza, bo zaczyna mi brakowac cenzuralnego slownictwa.... W chwili zniszczenia modrzew ten liczyl miedzy 300 a 320 lat. Cache schowany jest obok resztek pnia, przy jego szerszym koncu. Pien co prawda nie przypomina 300-letniego kolosa, ale nalezy pamietac, ze od lat 60-ciu juz lezy na ziemi i natura robi swoje... Skrzynka przymaskowana jest troche suchymi liscmi. Jezeli przyjzycie sie blizej pniowi kolo skrzynki, zobaczycie slady ruskiego ognia... Prosze uzywac rekawiczek i uwazac, by nie niszczyc klody!


[Wpisy w logu] ^ @

2011-07-12 [ :-) ] rubeus :: Zaliczony podczas rowerowej wycieczki ze znajomymi. Las robi wrazenie.
2011-06-25 [ :-) ] jaculo :: Dlugi spacer, od szlabana...
2011-06-25 [ :-) ] tec777 :: dzieki za skrzyneczke ; bez wymiany
2010-07-20 [ :-) ] stepa :: Ogromna ilosc przecudnych modrzewi robi piorunujace wrazenie! out:cala zywnosc in:GK-mieciutka owieczka
2010-05-02 [ Kom ] marcind26 :: hej, dlaczego tej skrzynki nie ma na mapie v3?!?!?!? Oszukali mnie, banda zlodzieji... ;) bylem obok, patrzylem na Wojewode, a o skrzyneczce nic nie wiedzialem. A to pech...
2009-10-29 [ Kom ] Mela :: Po przeczytaniu odetchnelam z ulga, ze on taki cichy
2009-10-28 [ :-) ] wallson :: Znaleziona. Tradycyjnie jak kretyn darlem do kesza przez chaszcze, gdzie tuz obok biegla wygodna sciezka. Powrot na szczescie juz calkiem wygodny. Dzieki swojej pomylce zobaczylem piekny, stary, modrzewiowy las. Skrzynka schowana w uroczym terenie, spacerek sie udal. In: misiek, pilka golfowa Out: Nic Ps. W logbook znalazlem wpis twojego "cichego" wielbiciela ;) (zalacznik)
2008-07-22 [ :-) ] martita :: "Wojewoda" sie bronil ale ostatecznie ulegl czarowi naszej ekipy. Spacerek w tak pieknych okolicznosciach przyrody - wysmienity...
2008-07-06 [ :-) ] Maro :: Skrzynka znaleziona! Super pomysl na ukrycie w takim miejscu!!! Polecam!
2008-05-02 [ :-) ] gpoteam :: Znaleziona Fajniutki spacerek i bardzo ciekawy las po dlugiej jezdzie samochode spacerek dobrze nam zrobil Pozdrawiamy 
2008-04-26 [ :-) ] Kate :: "Ponura zanurkowala po wypasiona skrzy nke..." to ja! to ja!
2008-04-26 [ :-) ] Ponury :: Mielismy troche stracha wchodzac tam z Porterem, ale ostatecznie nie natknelismy sie na panow straznikow. Przed wejsciem do rezerwatu fajne miejsce na grupowe spotkanie. Samo drzewo robi niesamowite wrazenie. Ponura zanurkowala po wypasiona skrzy nke. In: smok i brazowy cukier; out: naklejka i zielony olowek.
2008-02-03 [ :-) ] Mylpka :: Wspaniala skrzynka! Gdybym mogl rekomendowac, to bym to zrobil (a jeszcze nie uzbieralem odpowiedniej ilosci skrzynek). Pomysl niesamowity, las cudowny, dodatkowo mielismy z Gosia szczescie, ze bylo bardzo slonecznie. Skrzynka zlupiona: In: Tic-Taki i gumy do zucia Out: piwko Zywiec (ktore popijam piszac ten wpis)  Reszta na zdjeciach. Rzeczywiscie dziwne, ze nie umieszczono zadnej informacji o Wojewodzie. To w koncu ciekawa historia.
2007-08-21 [ :-) ] ZYR :: Znaleziona, Super spacerek. Wiezcie lub nie ale widzialem dzika (ale z malejnie z duzej) Chyba samiec, ale bylo daleko wiec glowy nie dam. W okolicy upolowalem 3 kolby kukurydzy na kolacje ;) Rekomandacja za przyblizenie niesamowitej historii drzewa i wskazanie go w lesie. Na zadne z tabliczek ani slowa na jego temat, a wrazenie robi.
2007-05-19 [ :-) ] Bas :: Lubicie szukac skrzynek w parku/miescie czy moze w lesie? Daleko od zgielku, halasu... Tak, ten las jest Inny. Bor... Tak, wlasnie tak. Przesliczny. Szedlem oczarowany i zastanawialem sie, czy drzewa maja dusze... Uczta dla oczu i dla ducha... Skrzynka zapakowana podwojnie - bardzo dobrze, bo w pierwszym nazbieralo sie duzo wody, ale drugi byl juz suchy w srodku. 
Asia, Michal i Tomek


[Tipy] ^ @


[Obrazki] (tu) ^ @

Lezy Wojewoda, ruska glupota powalony...
Szukaj obok GPS-a


[Najblizsze] ^ @

1.9: OP0300 Palac w Ma
3.0: OP0336 Piotr Skar
5.2: OP0311 Piekielko
5.5: OP356F Kosciol w
5.8: OP0335 Jeziora -
6.0: OP08B3 ZYR 87 - O
6.4: OP2DBF Madonna z
6.6: OP0789 filips110:


[Tam] (online) ^ @

Obrazki
Lezy Wojewoda, ruska glupota powalony...
Szukaj obok GPS-a

---

Paczka na oc.achjoj.info
Paczka na oc.pl
^|@