Mury Miejskie by MardoQ
[Inf|Opis|Log|Tip|Obr|N]
OP2383

[Info] ^ @

Tradycyjna / Mala
Zarchiwizowana
Ocena: 0 (0 gl)
Ukryta: 2010-02-11
Ost. log: 2011-03-25 [ ]
Trudnosc: 20%
Teren: 20%

Atrybuty: # Szybka skrzynka; # Mozna zabrac dzieci; # Miejsce historyczne;


N 50 50.592
E 16 29.639
(50.84320 16.49398)
Polska
0.2: Swidnica
2.0: Zawiszow
2.6: Jagodnik
3.0: Sulislawice
3.5: Pszenno

Dodatkowe wpty:

[Opis] ^ @

POLISH DESCRIPTION Swidnica lezy na rowninie swidnickiej nad rzeka Bystrzyca. Przypuszcza sie ze juz w XI wieku powstala nad dolina rzeki osada targowa nieopodal drewnianego kosciola. Do fortyfikowania Swidnicy murem kamiennym przystapiono najprawdopodobn iej w drugiej polowie XIII w. Prace fortyfikacyjne trwaly przez caly XIV i XV wiek, m.in. w 1486 r. rozpoczeto budowe trzeciego pasa murow, uzbrojonego w liczne wieze. Pierwotnie do miasta prowadzily dwie bramy: Strzegomska na polnocy i Dolna na poludniu. W pozniejszym czasie przebito nastepne bramy: Kapturowa, Piotrowa, Witoszowska i Kraszowicka, oraz pomocnicze przejscia - Brame Mikolajska i Furte Koscielna. Tak wiec pod koniec XV w. Swidnica posiadala osiem bram. Przy bramach budowano dla ich lepszej obrony wieze i bastej. Reliktami pierwszych umocnien miasta sa basteja brama i kaplica sw. Barbary przy ulicy Zamkowej, oraz fragmenty murow przy Alei Niepodleglosci i ul. Wroclawskiej. Skrzynka schowana w murze w miejscu gdzie brakowalo cegly, obok wejscia do powojennego nieczynnego juz schronu Podczas otwierania skrzynki prosze zachowac ostroznosc - otwor (3cm) jest mniejszy niz srednica pojemnika. Logbook jest zwiniety Zrodlo: [Link] Wymiana fantow: 1) Nigdy nie wkladaj do skrzynek slodyczy ani innej zywnosci oraz tez innych przedmiotow ktore z czasem moga sie zepsuc pod wplywem wilgoci lub zmian temperatury (np. baterie, mydlo itp.) 2) Jesli w znalezionej skrzynce napotkales smieci lub zywnosc - usuwaj je bez wahania. 3) Do skrzynek wrzucaj tylko to, co sam chcialbys wyciagnac. Skrzynka to nie smietnik - nie wrzucaj rzeczy brudnych, zuzytych, uszkodzonych lub zepsutych. 4) Jesli zabierasz fanty ze skrzynki, to zawsze wloz w zamian cos o nie mniejszej wartosci. Geokrety nie sa fantami na wymiane i ich ta zasada nie dotyczy.


[Wpisy w logu] ^ @

2011-03-25 [] MardoQ :: Skrzynka zostala zarchiwizowana. Schron coraz bardziej popada w ruine. Reaktywacja jest niemozliwa w najblizszej okolicy.
2010-11-22 [] MardoQ :: Skrzynka bedzie czasowo niedostepna. Geocache zostal skradziony. Geocache was stolen.
2010-10-13 [ :-) ] lupi :: Znaleziona ;) Szybko namierzona i wydobyta ;) Bez wymiany Dzieki za kesza i pozdrawiam !
2010-09-25 [ :-) ] khynga :: bez wymiany mialam drobny klopot z umieszczeniem cegly z powrotem w otworze, tak swietnie byla dopsowana ;)
2010-09-22 [ :-) ] Brygada Puzona :: Bez wymiany. DzS Pozdrawiamy
2010-08-09 [ :-) ] kuter :: :) ...najpierw przy innym wejsciu do schronu szukalismy, ale pozniej poszlo szybciutko.
2010-08-09 [ :-) ] noriii :: Kesz znaleziony podczas wyprawy z Kutrem:) Out: nic In: lancuszek
2010-07-31 [ :-) ] Syn dziadka :: Znaleziona szybciutko poniewaz nikogo nie bylo w parku Dziekuje i pozdrawiam Piotrek
2010-07-30 [ :-) ] ochkarol :: 9:45 Tx.
2010-07-07 [ Kom ] cresca1one :: skrzynka znaleziona 3dni wczesniej ale postanowilem dolozyc GK!! Tym razem jest to GeoKarta VIP!! Milej podrozy!! :)
2010-07-05 [ :-) ] cresca1one :: znaleziona bez problemow!! NO TRADE
2010-07-04 [ :-) ] Spider :: Znaleziona. Bez wymiany. TFTC!
2010-06-30 [ :-) ] maniekmaniek :: x123 w ramach nocnej eksploracji miasta z miejscowymi ludkami :] kesz noca nabiera wiekszego klimatu, dlatego nie rozumiem oceny -0,6 dla skrzynki. bardzo latwo znalezc, tylko pudelko waskie, nie moglem wlozyc tego co chcialem. ode mnie +3 za miejsce noca. bez wymiany PS: brak kreta!!!
2010-06-21 [ :-) ] Bialy Ninja II :: Znaleziona.Ten pomysl z sikaniem nie jest dobry :P Moze ze schylasz sie jak sikasz:p Nazwa "mury miejskie" zmylila mnie, przeszukalam cale mury a jednak okazalo sie, ze trzeba czytac dokladnie tresc zadania :szukac pod cegla, a nie kamieniem". Pozdrawiam
2010-05-11 [ :-) ] sebastianj :: znaleziona. Miejsce ukrycia dosc orginalne! zasikane i trzeba uwazac zeby w kupe nie wdepnac. Podczas podejmowania najlepiej udawac ze sie sika to nie wzbudzi sie podejrzen. bez wymiany
2010-05-11 [ :-) ] wedge :: Znaleziona w teamie: wedge, sebastianj Out: Geokret, Geocoin In: nic
2010-05-10 [ :-) ] szitaka :: Znaleziona po dluzszym przeczesywaniu murow.
2010-05-09 [ :-) ] kociruch :: Miejsce ukrycia narazone na zasiuranie ale i tak fajnie sie szukalo :). Wrzucilem GeoCoina i zabralem krety
2010-05-09 [ :-) ] kaawuu :: Znaleziona....
2010-05-09 [ :-) ] moltenlove :: znaleziona
2010-05-09 [ :-) ] Okorzec :: Znaleziona wieczorem w Team28 jako ostatnia na swidnickim keszobraniu. Jak zwykle nie czytalismy za bardzo opisu i zbobrowalismy cala okolice, fajnie sie szukalo :) Kesz suchutki. Zmienilismy GK. DzK, pozdrowka!
2010-04-14 [ :-) ] wloczykij1988 :: skrzynka fajna, miejsce fajne, ogolnie plus In:karta DBZ Out: Nic
2010-03-28 [ :-) ] klishak :: TFTC Fajnie zrobiona krzyneczka,geok rety fajnie przygotowane.Mi ejsce oblegane. Mozna spotkac dziwnego pana, ktory zbiera kamienie w okolicy krzynki i wrzuca je do dolkow Juz sobie szedl w dalsza droge lecz gdy nas zobaczyl szybko wrocil i bacznie obserwowal co robimy. Musielismy sie wiec zmyc by ukryc skarb po pewnym czasie. In. zawieszka zodiak Baran Out. Geokret bazyliszek ( pojedzie na poludniowy wschod), kalendarzyk
2010-03-17 [ :-) ] GagarinZdobywca :: IN: NIC OUT: NIC ale jeszce wruce aby pzrzeniesc kreta :)
2010-03-17 [ :-) ] mokochon :: In: nic Out: nicBardzo ciekawy pomysl na miejsce...Troch e wokol smietnik;P


[Tipy] ^ @


[Obrazki] (tu) ^ @


[Najblizsze] ^ @

0.4: OP269A Skarb naro
0.8: OP0005 Swidnica
1.1: OP04B8 Fort Swidn
1.3: OP22BA Zelazny mo
1.6: OP1865 Zalew Wito
2.0: OP27FB Witoszowka
2.2: OP2878 Zelazna Dr
2.4: OP0D1C Bagienko K


[Tam] (online) ^ @

Obrazki

---

Paczka na oc.achjoj.info
Paczka na oc.pl
^|@