Najstarsza pstragarnia w Europie! by markpm
[Inf|Opis|Log|Tip|Obr|N]
OP2D4E

[Info] ^ @

Tradycyjna / Mala
Zarchiwizowana
Ocena: 0 (0 gl)
Ukryta: 2010-09-26
Ost. log: 2016-11-27 [ ]
Trudnosc: 40%
Teren: 40%

Atrybuty: # Szybka skrzynka; # Mozna zabrac dzieci; # Umiejscowiona na lonie natury, lasy, gory itp; # Miejsce historyczne; # Dostepna tylko pieszo;


N 50 41.476
E 19 24.937
(50.69127 19.41562)
Polska
2.3: Potok Zloty
2.7: Ludwinow
3.5: Siedlec
3.5: Trzebniow
3.6: Gorzkow Nowy

Dodatkowe wpty:

[Opis] ^ @

Zapraszamy na smacznego pstraga!

Zloty Potok od lat jest slynny z hodowli krolewskiej ryby - pstraga teczowego. Tutejsza pstragarnia ma juz ponad 120 lat i jest najstarsza w Europie. Hodowle ryb lososiowatych zalozyl tu w XIX wieku hrabia Edward Raczynski - wlasciciel Zlotego Potoku, wykorzystujac krystalicznie czysta wode ze slynnych zrodel: Zygmunta i Elzbiety. Powstaly wowczas 22 stawy raz wylegarnia czynna do chwili obecnej (tutaj prowadzi sie sprzedaz ryb). Bylo to wowczas pierwsze pstragowe i najwieksze gospodarstwo rybackie w Europie. W 1881 roku z Ameryki dotarla tu pierwsza zalegowa partia ikry pstraga teczowego, ktory pozniej zaczal podbijac stoly calej Europy. Z czasem wprowadzono inne gatunki - pstraga strumieniowego, jeziorowego, lososia kalifornijskieg o, wegorza czy karpia polskiego. W 1935 roku hrabia Karol Raczynski kazal wybudowac na obszarze pstragarni drewniany domek w stylu goralskim, ktory mial stac sie pierwszym na Jurze Schroniskiem Polskiego Towarzystwa Tatrzanskiego. Obecnie domek nie jest wykorzystany. Pstragarnia Raczynskich funkcjonuje do dnia dzisiejszego, oferujac przepyszne rybki, ktorych mozna skosztowac na miejscu. O skrzynce Skrzynka adoptowana od uzytkownika art_noise (Art_099 Najstarsza pstragarnia w Europie!). Kesz ukryl sie w skalce tak jak wskazuja kordy. Wspolrzedne moge troche plywac. Podejdz pod skalke od S strony.


[Wpisy w logu] ^ @

2016-11-27 [] markpm :: Skrzynka zostala zarchiwizowana.
2016-10-24 [ :-) ] Tris :: Dzieki za kesz.
2016-10-23 [ :-) ] unkas :: Ludzi tu jak mrowkow. Dzieki za kesza.
2016-10-23 [ :-) ] Bartek111 :: Niby tradycyjny ale jednak trudny kesz. Znaleziony na farcie bo lezal po za szczelina. A tak to mozna by szukac i szukac.. Zebralem do kupy i schowalem jak nalezy. TFTC.
2016-10-15 [ :-) ] brajan74 :: Bardzo ciekawe miejsce. Chcielismy nawet cos zdegustowac, ale nie mozna tam placic karta a dla naszej czworki zarlokow potrzeba troche gotowki Dzieki za kesza!
2016-08-28 [ :-) ] yurras :: Przyszla niedziela, pogoda dopisala, wiec kilka skrzynek trzeba bylo podjac. Podczas wspolnej wyprawy z Mziolkiem. Chwilka nam zeszla, le spojler uratowal sprawe i zaoszczedzil nam mnostwo czasu:) Dzieki i pozdrawiam z opolskiego
2016-08-28 [ :-) ] mziolko :: Niedzielna wyprawa na skrzynki z Yurrasem. Calkiem sprawnie poszlo, ale dopiero po posilkowaniu sie spojlerem ;) Dzieki i pozdrawiam.
2016-08-07 [ :-) ] mart_sylv :: Dzieki za kesz.lekko nie bylo bo atakowalismy ze zlej strony
2016-08-04 [ :-) ] Bestje :: Zwiedzajac Orle Gniazda. TFTC!
2016-07-24 [ :-) ] p_nowik :: Okazalo sie, ze to calkiem szybka skrzynka. Tftc!
2016-07-24 [ :-) ] tas_cc :: Biorac pod uwage szalejace koordynaty, bardzo szybko zlokalizowana. Dzieki!
2016-07-01 [ :-) ] Dadinki :: Pstragarnia pstragarnia ale i skalki przepiekne! Dzieki!
2016-06-13 [ :-) ] OKOPROROKA ::
2016-06-12 [ :-) ] olilouka :: przyjemne miejsce, przyjemny keszyk. wraz z jedrzejowska ekipa. Dzieki!
2016-06-12 [ :-) ] Maxor :: Bardzo przyjemne miejsce, dzieki za mozliwosc obejrzenia go
2016-06-12 [ :-) ] Krykiet :: Fajne miejsce, chociaz wieksza uwage naszej grupy mimo glodu przyciagnely skalki. Wraz z ekipa z Jedrzejowa: Olilouka, Wyso, Potys, Maxor, OKOPROROKA
2016-04-24 [ :-) ] art_noise :: Leniwe niedzielne keszowanie wraz z Reneee. PozdrawiamArt_n oise
2016-04-24 [ :-) ] Reneee :: Sentymentalny kesz. Kiedys byl nasz ;)
2015-12-16 [ :-) ] siwson :: Dla kulawych to prawie wspinaczka :-) ale dalo rade
2015-12-12 [ :-) ] lowca_losi :: Zrobione z siwson, na kulawym wyjezdzie.
2015-10-24 [ :-) ] KEISOR :: My dzisiaj przed pora obiadowa wiec tylko po kesza. Dzieki.
2015-10-24 [ :-) ] Dallas :: Miejsce znane i odwiedzane, choc ceny rybek faktycznie w euro :) Dzieki
2015-10-03 [ :-) ] k_O_Z_a :: Dzieki i pozdro
2015-09-26 [ :-) ] ajka :: Chwile zeszlo na namierzeniu wlasciwego miejsca na wyciagniecie reki. W koncu trafiony, znaleziony. Dzieki :)
2015-09-13 [ :-) ] janzow :: Po zjedzeniu ogromnego pstraga, wejscie nawet na tak mala wysokosc, bylo wielkim wyzwaniem, ale udalo sie, TFTC


[Tipy] ^ @

Szukaj szczeliny skalnej i "oczka" w skale.


[Obrazki] (tu) ^ @

Stawy hodowlane
Stawy i smazalnia swiezych rybek
Na wyciagniecie reki
Zlotopotockie pstragi


[Najblizsze] ^ @

0.2: OP6A43 Osiedle Wa
0.4: OP1263 Art_008 Zr
0.8: OP15AC Art_018 Br
1.0: OP21F1 Art_061 Zl
1.0: OP696D Szczelina
1.7: OP586E [ABK_17] S
1.9: OP6A6C Jaskinia O
2.0: OP0EAC BAZ-40


[Tam] (online) ^ @

Obrazki
Stawy hodowlane
Stawy i smazalnia swiezych rybek
Na wyciagniecie reki
Zlotopotockie pstragi

---

Paczka na oc.achjoj.info
Paczka na oc.pl
^|@