Rozanski Czolg by maryush
[Inf|Opis|Log|Tip|Obr|N]
OP45DA

[Info] ^ @

Tradycyjna / Mala
Tymczasowo niedostep
Ocena: 0 (0 gl)
Ukryta: 2011-12-12
Ost. log: 2015-09-21 [ ]
Trudnosc: 40%
Teren: 40%

Atrybuty: # Szybka skrzynka; # Mozna zabrac dzieci; # Miejsce historyczne; # Dostepna rowerem; # Zalecane szukanie noca;


N 52 53.331
E 21 23.780
(52.88885 21.39633)
Polska
0.0: Rozan
2.1: Chrzszczanki
2.2: Prycanowo
2.3: Kaszewiec
2.9: Dyszobaba

Dodatkowe wpty:

[Opis] ^ @

Czolg upolityczniony

Rozan - miasteczko na polnocnym Mazowszu, ladnie polozone nad Narwia. Dom dla cirka ebalt 3000 mieszkancow. T-34 - najlepszy czolg II Wojny Swiatowej. Oczywiscie "najlepszy" w sensie "ten ktory te wojne wygral". Bo wygral. Popularny Rudy 102, model T-34/85 (85 to od armaty kalibru 85 mm) jest ikona techniki czolgowej, jak pozniejszy T-72 czy obecnie amerykanski M1A1 Abrams. Teraz Rude jezdza juz tylko na planach filmowych i zlotach milosnikow militariow. Za to stoja w co drugim miescie jako pomniki ku chwale. I tak wlasnie jest w Rozanie. A dzieje jego sa ciekawe... Czolg w Rozanie stanal w 1978 roku. W opisie do projektu czytamy: "Pomnik ku czci bohaterow - uczestnikow walk z hitlerowskim najezdzca wojsk polskich w 1939 roku i Armii Radzieckiej w roku 1944 zainicjowany zostal przez spoleczenstwo miasta Rozana, celem oddania holdu uczestnikom boju. w roku 35 rocznicy powstania Ludowego Wojska Polskiego spoleczenstwo miasta i gminy w Rozanie postanowilo ufundowac pomnik dla przypomnienia tamtych dni i zlozenia holdu poleglym w walkach i zyjacym uczestnikom bojow." Piekne. Tylko ze nieprawdziwe. Dyspozycje wybudowania pomnika wydal wicewojewoda Blaszczak i KW PZPR. Gmina nie ufundowala pomnika jak zostalo napisane wyzej, bo calosc sfinansowal wojewoda. Odsloniecie pomnika to byla wielka uroczystosc. Zjechalo wojsko z jednostki w Ciechanowie, bo stamtad zostal sprowadzony czolg. Byli goscie z ambasady radzieckiej i reprezentacja wojskowa z ZSRR i wszystkie najwyzsze wladze owczesnego wojewodztwa ostroleckiego. Slowem impreza z przytupem. Czolg oczywiscie ustawiono z lufa skierowana na zachod. W roku 1989 w naszym kraju wszystko sie zmienilo, flagi zaczely powiewac w druga strone i w efekcie w 1990 roku pomnik zmodyfikowano - wycieto sierp i mlot z wiszacej za czolgiem gwiazdy. W miedzyczasie Rudy sobie stal i robil sie coraz bardziej rudy. Az w 2008 roku zostal odnowiony wraz z placykiem wokolo i marmurowymi tablicami na obeliskach. Usunieto "krasnoarmiejsk a" gwiazde oraz dwa miecze grunwaldzkie. Na ich miejscu zawislo godlo Polski i herb Rozana. Tresc napisow na obeliskach nie ulegla zmianie. To jednak nie skonczylo kontrowersji zwiazanych z pomnikiem. Niektorzy uwazali, ze czolg to hold dla "okupacyjnej" wladzy Rosjan, inni ze tylko symbol ofiary zolnierksiej krwi przelanej za nasz kraj, w szczegolnosci krwi zolnierzy 115 Pulku Piechoty 41 DP Armii Modlin, ktorzy bronili Rozana we wrzesniu 1939 roku. Sam czolg zostal ladnie odmalowany najpierw na czerwono (farba antykorozyjna) a potem na zielono. Wpadnijcie, zobaczcie sami, zapraszam. Kesz jest w jak to mowia "miejscu przypalowym", wiec podejmowanie kesza polecam bardzo sprytnym nindzom, i to najlepiej w nocy. Bezksiezycowej ;) Dodatkowe linki: Rozan T-34/85 Obrona Rozana w 1939


[Wpisy w logu] ^ @

2015-09-21 [] maryush :: Skrzynka bedzie czasowo niedostepna. Sie sprawdzi, sie zobaczy co jest nie teges. Dzieki za info!
2015-09-19 [ :-( ] akimg :: Dokladnie tak jak napisal Szymaneq. Opis miejsca poszukiwan strasznie niejednoznaczny . Z poczatku chcielismy reaktywowac, ale pozniej juz sami nie wiedzielismy czy szukamy w dobrym miejscu.
2015-09-19 [ :-( ] polcia&szymaneq :: Patrzac na logi i opis to juz naprawde nie mamy zielonego pojecia gdzie szukac. Raz na czolgu, raz w krzakach... Dobrze by bylo zeby wyraznie zaznaczyc miejsce ukrycia i ustawic wlasciwe koordy. Szukalismy praktycznie wszedzie i nic.
2015-09-16 [ :-( ] senjoygahara :: Gdzie obecnie znajduje sie geokesz?
2015-06-25 [ :-) ] MiszkaWu :: skrzynka jest lecz bez geokretow nad czym ubolewam lecz czolg zacny, pomnik ladny a herb Rozana po prostu genialny.. no i ten Swierszcz Rozanski
2014-09-08 [ :-) ] Osil :: Pojazd fajny , a i kesz znaleziony . Dzieki za pokazanie miejsca .
2014-09-08 [ :-) ] Drzazga :: Najpierw przemacalismy czolg, a potem poszlismy tam gdzie trzeba ;)
2014-08-12 [ :-) ] Psikiszek :: W drodze do Torunia. Lubie ogladac czolgi i wszelkiej masci pojazdy militarne, tym bardziej dzieki za kesza.
2014-07-12 [ Kom ] maryush :: Jesli "za pierwszym siadem" to niestety podejrzewam, ze znalazles nie moja skrzynke, tylko plagiatowego kesza z GC.com. Po mojego trzeba prawie wejsc na czolg.
2014-07-05 [ :-) ] macusz :: Za pierwszym siadem :)
2014-07-02 [ :-) ] Kapslo-Men :: Wraz z Bobrem i Surykatka i Lysym podczas wyprawy do Gdyni. Czolg jak i historia jego dotyczaca bardzo ciekawa. Dzieki za Kesza i certyfikat oczywiscie .
2014-07-02 [ :-) ] Bober i Surykatka :: Znaleziona z Kapslo-menem w drodze nad morze. Obylo sie bez "przypalu". Meskiej czesci ekipy, milosnikom czolgow, ten kesz szczegolnie przypadl do gustu. Bardzo fajne wykonanie logbooka i certyfikatow, pomyslowe gadzety w skrzynce - az milo bylo to wszystko ogladac! Dzieki!
2014-06-25 [ :-) ] Mongol :: Szybko podjeta podczas malego wypadu.
2014-05-18 [ :-) ] Nesuada :: Fajna skrzyneczka, i fajne miejsce. Dzieki! :)
2014-05-04 [ :-( ] Mal-Ren :: Obmacany caly czolg niestety kesz nie znaleziony :|
2014-05-04 [ :-( ] chin353 :: Jeszcze tu wroce!
2014-04-21 [ Kom ] dharmata :: Bylo dzis pusto, ale nikt nie odwazyl sie wejsc na czolg. Miejsce przypalowe to lufa czy miejsce strzelniczego??
2014-03-31 [] maryush :: Rany, nie wiem jak Wy szukacie, ale kesz caly czas byl tam gdzie mial byc, przez nikogo nie ruszany i nie niepokojony. Ale ok, skoro nie umiecie go odszukac w tan sposob, to kesz wrocil na swoje oryginalne miejsce na czolgu. Teraz znow podjecie wymaga pelnego przypalu. Powodzenia, mwahahahaha!!! ;)
2014-03-22 [ :-( ] mery&steff :: Podobnie jak poprzednicy, nic nie moglismy znalezc. Czyzby razem ze skrzynka przepadly 2 krety? :(
2013-09-21 [ :-( ] Robcon :: Przeszperalem i nic. Dupa
2013-08-12 [ :-( ] master wpr :: niestety nie dane nam bylo, szukalismy jeszcze w rurach odbytowych podczas syrenkowego wyjazdu na mazury ze znajomymi
2013-07-09 [ Kom ] maryush :: Kurcze, ja nie wiem, to jakas strasznei pechowa skrzynka... Nowa reaktywacja na miejscu - lezy sobie w igielkach na koordach. Znany znaczek pomoze.
2013-07-07 [ :-( ] julek.s :: Niestety drugie podejscie i fiasco. Czolg przemacany, kolejny raz poddany inseminacji (bo moze ktos cos przelozyl) i NIC.
2013-06-08 [] maryush :: Skrzynka gotowa do szukania, nowe miejsce ukrycia. Powodzenia!
2013-05-12 [] maryush :: Skrzynka bedzie czasowo niedostepna.


[Tipy] ^ @

Reaktywacja - zakopana w iglach


[Obrazki] (tu) ^ @

Rudy i spolka


[Najblizsze] ^ @

0.6: OP008B Pod latarn
0.6: OP59E0 Fort Rozan
3.2: OP45E7 Drive-in R
5.3: OP0DAD filips182:
5.4: OP0097 Bagienko
6.1: OP0FD6 matti17; n
13.3: OP6DDB Zapomniany
15.6: OP52DE Dabrowka -


[Tam] (online) ^ @

Obrazki
Rudy i spolka

---

Paczka na oc.achjoj.info
Paczka na oc.pl
^|@