Wdziecznosc podroznika by MichAsie
[Inf|Opis|Log|Tip|Obr|N]
OP4EB8

[Info] ^ @

Tradycyjna / Mala
Gotowa do szukania
Ocena: 0 (0 gl)
Ukryta: 2012-05-03
Ost. log: 2017-06-14 [ :-) ]
Trudnosc: 20%
Teren: 40%

Atrybuty: # Szybka skrzynka; # Mozna zabrac dzieci; # Umiejscowiona na lonie natury, lasy, gory itp; # Miejsce historyczne; # Potrzebna lopatka; # Dostepna rowerem;


N 53 16.317
E 15 7.617
(53.27195 15.12695)
Polska
1.0: Krepcewo
3.2: Strzebielewo
3.5: Tychowo
3.9: Przewloki
3.9: Witkowo

Dodatkowe wpty:
53.27117 15.13255 :: Etap: 0: Interesujace miejsce : Tu mniej wiecej znajdziecie dwie wieze, o ktorych mowa w opisie.
[Opis] ^ @

Stella dziekczynna

Przed Krepcewem, na rozstajach drog stoi kamienna plyta, ktora upamietnia piecioletnia pielgrzymke do Ziemi Swietej dziedzica Krepcewa Lupolda von Wedla. Na znak wdziecznosci Bogu, ze pozwolil mu na szczesliwy powrot, Lupold (zwany tez Podroznikiem) ufundowal plyte dziekczynna. Kazal ustawic ja dokladnie w takiej samej odleglosci od swojego zamku, w jakiej stala Golgota od bram Jerozolimy. Kamien tez sie napodrozowal - to wapien gotlandzki, ktory na Pomorze przyplynal jako balast statku. Zatarte napisy na plycie sa w dialekcie dolnoniemieckim i w tlumaczeniu, wedlug tablicy informacyjnej stojacej obok, oznaczaja: "Prosze Boga przed Wszechmogacym Chrystusem slawiacym go" Natomiast wedlug innego zrodla: "Prosze Boga przed wszystkimi chrzescijanskim i duszami" Ponadto okoliczna ciekawostka sa stojace przy wjazdach do Krepcewa okragle kamienne wiezyczki ze stozkowymi daszkami, czyli postawione ok. roku 1860 tzw. slupy bramne. Nie ma w nich zadnych pomieszczen i niczemu konkretnemu nie sluzyly - Wedlowie kazali je wzniesc dla ozdoby. Keszyk to maly, ok. 0,5 l. pojemnik, ktory ukryl sie w tradycyjny sposob nisko pod koordami (+/-3m). Zrodlo: Zachodniopomors kie tajemnice, M. Rembas


[Wpisy w logu] ^ @

2017-06-14 [ :-) ] RADIOWIEC :: Znaleziona
2017-04-29 [ :-) ] PaniMaga :: Postanowilismy zmodyfikowac tym razem trase Szczecin-Gorzow i zrobic sobie przejazd po keszach. Bardzo urokliwe miejsce z ciekawa historia. Skrzynka troche odczekala od ostatnich znalazcow, ale ma sie dobrze:) Akurat weselny korowod przejezdzal obok.
2016-08-24 [ :-) ] g0artic :: Przy okazji krotkiego zlecenia w Rzeplinie bylo sporo czasu na misje poboczne :) Takiego drive-in'a nie mozna bylo wiec przegapic. Swoja droga ciekawostki polskich wsi chyba nigdy nie przestana mnie zaskakiwac. Z sama skrzyneczka wszystko ok, TFTC!
2015-07-09 [ :-) ] Geogosia&kaczix :: Nie bylo, ale juz jest. Na kamienne wiezyczki zwrocilismy uwage natychmiast. Fajna ciekawostka. Skrzyneczka odnaleziona podczas wyprawy laczacej nasze dwie pasje: benchmark hunting & geocaching. Dziekujemy za kesza i pozdrawiamy
2015-07-09 [] Geogosia&kaczix :: Zastalismy tylko dziure po keszu. Po konsultacji z 2 roznymi ekipami, ktore podjely juz te skrzynke, postanowilismy ja zreaktywowac.
2015-05-02 [ :-) ] outlander. :: poprzednio szukalismy pod sniegiem, teraz udalo sie znalezc w majowej odslonie :) dziekujemy za kesza :)
2015-05-02 [ :-) ] szym_asi :: tyle razy tamtedy przejezdzalismy i nie mielismy pojecia o tej ciekawostce :) dzieki za kesza :)
2014-04-11 [ :-) ] dulus-y :: Interesujace miejsce. Dzieki za kesza i pokazanie miejsca :)
2014-04-06 [ :-) ] ma3inb :: Dzieki za skrzyneczke
2014-02-28 [ :-) ] got100 :: Lubimy takie miejsca. Dzieki za kesza.
2014-02-27 [ :-) ] Wolfpack :: Dziekujemy za kesza i pokazanie miejsca.
2014-02-27 [ :-) ] Dezerterzy :: Niebo tej nocy obserwowane z okolic kesza bylo piekne. Wolfpacki, Got i Dezerter szukali keszyka a Gotowa i Dezerterka poszly na spacer po oklicy ;) Dziekujemy za kesza i miejsce!
2013-07-30 [ :-) ] studnia87 :: Znaleziona:-D. Miejsce bardzo ciekawe i urokliwe,w sam raz na postoj podczas wycieczki rowerowej. Dzieki.
2013-06-01 [ :-) ] Tomril :: Znaleziona grupowo podczas nocnego powrotu z wyprawy - ET SQUAD & M. Duchow nie stwierdzilismy :) IN: luska
2013-05-18 [ :-) ] * OSPREY :: Swietne miejsce znane z ksiazek; czesto tez obok przejezdzalem. Bez spojlera byloby ciezko. Za klujke robil nieoceniony viktorinox :) Bez wymiany. Dziekuje za skrzynie w tym miejscu.
2013-02-14 [ :-) ] Arishia :: Znaleziona juz jakis czas temu, dzieki.
2013-01-06 [ :-) ] Haze :: Fajna skrzyneczka. Znaleziona grupowo.
2013-01-06 [ :-) ] alex22 :: Skrzynka znaleziona na wierzchu, za pomoca saperki przymaskowalism y skrzynke w tym miejscu gdzie wystawala.
2013-01-06 [ :-) ] subo :: Ciekawa historia. Kesz znaleziony. Podjety w doborowym towarzystwie. :)
2012-05-27 [ :-) ] QFerki squad :: TTFik z Youskiem i GaPa. Troche GPS wariowal, ale w koncu nie tylko udalo nam sie znalezc wlasciwa miejscowke, ale nawet zrobic prawie Drajf-in. Takie miejsca powinny byc zdecydowanie bardziej eksponowane! TFTC!
2012-05-27 [ :-) ] GaPy :: TTFik grupowy :) kolejny prawie drive in :) - cudowne miejsce, szkoda tylko ze nie jest bardzie wyeksponowane :/ Dziekujemy za kolejna mila skrzynke!
2012-05-27 [ :-) ] yousek :: baaaardzo sympatyczna i urokliwa okolica :) ciekawy kesz
2012-05-12 [ :-) ] konger :: STFik ;) Kolejny keszyk dzisiejszego dnia, gpsfree :) Dorzucilem GK. Kiedys bylem w Krepcewie, ale tego miejsca nie zauwazylem. TFTC!
2012-05-06 [ Kom ] MichAsie :: Jaagnie: dokladnie :) masz racje, dlatego tez podalismy wszedzie zrodlo. Jeszcze troche miejsc z ksiazeczki zostalo :)
2012-05-05 [ :-) ] PiterX :: FTF! Dziekuje za pokazanie ciekawego miejsca. Pozdrowienia.


[Tipy] ^ @


[Obrazki] (tu) ^ @

Stella dziekczynna
dwie wieze
ruiny dawnych zabudowan we wsi
lewe


[Najblizsze] ^ @

1.9: OP4EB9 Ruiny zamk
3.7: OP4EBA Loza olbrz
4.1: OP4EBB Inska sluz
6.1: OP7AE0 S010 Pieka
6.3: OP535F Pnacza Neo
6.9: OP17A2 Stargard -
7.6: OP4C53 Stargardzk
7.6: OP4DE0 Dawna loko


[Tam] (online) ^ @

Obrazki
Stella dziekczynna
dwie wieze
ruiny dawnych zabudowan we wsi
lewe

---

Paczka na oc.achjoj.info
Paczka na oc.pl
^|@