Sokolowski Kirkut by matilis
[Inf|Opis|Log|Tip|Obr|N]
OP5AF1

[Info] ^ @

Tradycyjna / Mikro
Gotowa do szukania
Ocena: 0 (0 gl)
Ukryta: 2012-10-08
Ost. log: 2017-08-13 [ :-) ]
Trudnosc: 40%
Teren: 20%

Atrybuty: # Szybka skrzynka; # Mozna zabrac dzieci; # Dostepna dla niepelnosprawnych; # Miejsce historyczne; # Dostepna rowerem;


N 50 14.004
E 22 7.457
(50.23340 22.12428)
Polska
0.6: Sokolow Malopolski
2.1: Turza Nowa
2.6: Turza
2.8: Trzebos Dolny
2.9: Trzebos

Dodatkowe wpty:

[Opis] ^ @

Odrobina Historii Andrzej Potocki w swej ksiazce zatytulowanej "Zydzi w Podkarpackiem" tak opisuje poczatki osadnictwa zydowskiego w Sokolowie Malopolskim: "Od 1586 roku obowiazywal tu zakaz osiedlania sie Zydow. Jednak w 1680 roku wlasciciele zezwolili Zydom na osiedlanie sie w miescie, kupowanie placow i budowanie domow, co juz wczesniej stalo sie faktem, skoro dwa lata pozniej mieszkalo w Sokolowie czterdziesci rodzin zydowskich. W 1765 roku bylo miescie 754 Zydow. (...) W 1800 roku byli oni wlascicielami stu dziesieciu domow w miescie. W polowie XIX wieku dzialali tu dwaj slawni i otaczani duzym szacunkiem rabini - Meilech Weichselbaum (zmarly w 1853 roku) i Aba Hipler (zmarly w 1871 roku), ktory byl jednoczesnie cadykiem i przewodzil miejscowej wspolnocie chasydzkiej. (...) W 1900 roku liczebnosc gminy zydowskiej wzrosla do 2424 osob. W 1904 roku miasto zniszczyl ogromny pozar. Ocalalo tylko dziesiec domow zydowskich. Wiekszosc bogatych Zydow opuscilo Sokolow, jednak w 1910 roku nadal pozostawalo ich tu 1.485". Dzis o Zydach z Sokolowa Malopolskiego przypomina budynek dziewietnastowi ecznej synagogi przy ul. Kazimierza Wielkiego oraz dwa cmentarze. Pierwszy cmentarz zydowski w Sokolowie Malopolskim zostal zalozony w 1687 roku, przy obecnej ul. ul. Kochanowskiego i sluzyl jako miejce pochowku do 1853 roku. Nekropolia ta zostala zniszczona przez hitlerowcow, a w latach PRL na jej terenie wybudowano magazyny. Na cmentarzu odbudowano ohel, upamietniajacy cadykow: Elimelecha syna Aszera Rubina oraz Aby Hipplera. "Nowy" cmentarz zydowski w Sokolowie zlokalizowany jest przy ul. Okulickiego. Cmentarz ten zalozono w 1776 roku. Ostatni pogrzeb odbyl sie w czasach II wojny swiatowej. Dzis na powierzchni okolo pol hektara zachowalo sie ponad dwiescie plyt nagrobnych, pochodzacych z XIX oraz XX wieku. tekst: K. Bielawski- Znalezione na www.kirkuty.xip .pl Skrzynka Duzy mikrus na kordach. W srodku logbook, jakis patyk do pisania i trzy certyfikaty. Zapraszam


[Wpisy w logu] ^ @

2017-08-13 [ :-) ] Tris :: Razem z Unkasem w drodze na wakacje. Dzieki.
2017-07-09 [ :-( ] Unitylabel :: Ni ma..
2017-07-02 [ :-) ] gorzeb :: Jakis mugol malowal w poblizu plot,ale dalo sie znalezckolega pomogl.W drodze do Rzeszowa.
2017-04-24 [ :-( ] Rzeznik124 :: Niestety sie nie udalo.
2016-08-25 [ :-) ] Witold Kliza :: Reaktywacja. Militarny duet choragwi Ziemi Chelmskiej.
2016-05-02 [ :-) ] Petit77 :: Majowe keszowanie w pieknych stronach :)
2016-02-22 [ :-( ] poldix :: Przeszukane wszystkie mozliwe miejsca w poblizu kordow jak dla magnetyka ale nic nie znaleziono...ch yba zaginal, warto sprawdzic. Pozdrawiam
2015-12-08 [ Kom ] veg1 :: Niestety obmacalismy wszystko ale nic nie znalezlismy. Natomiast poniewieralo sie w lisciach cos co mozna uznac za kawalek logbooka. Moze warto sprawdzic czy jest.
2015-10-22 [ :-) ] Mario&Monia :: W drodze do domu. Rzeczywiscie stary kirkut, ale dobrze utrzymany. Kesz na miejscu. Dolozylismy nowy logbook. Pozdrawiamy
2015-09-25 [ :-) ] night_time :: Kolejny kirkut na dzisiejszej trasie. Keszyk na miejscu. Dzieki, pozdr.
2015-07-22 [ :-) ] Jano :: Znaleziona troche przy okazji. Rzeczywiscie, to juz nie magnetyk. Troche zabezpieczylem, aby za gleboko nie wpadal. Teraz bedzie latwiej. Skonczyl sie logbook. Ja nie bylem przygotowany na serwis, wiec nie wymienilem. TFTC.
2015-06-05 [ :-) ] dzejbi :: Szybka skrzyneczka na powrocie znad Sanu. To juz nie jest magnetyk. Dzieki za kesza.
2015-05-29 [ :-) ] LiM Team :: W sumie to drive-in, mozna zrobic bez wysiadania z auta ;) Przystanek w drodze do Rzeszowa na seminarium. Ciekawe miejsce. Dzieki
2015-05-28 [ :-) ] MED :: Zaliczonana sluzbowym wyjezdzie. TFTC
2015-01-28 [ :-) ] anarchogoth :: Znaleziona:)
2015-01-12 [ :-) ] Krzosz :: odszukana jakis czas temu.
2014-12-15 [ :-) ] krogulec :: Pierwszy raz jestem w Sokolowie Malopolskim a to i tez przejazdem w drodze nad granice ukrainska. Juz pozno i ciemno ale nie omieszkalem podjechac po kesza, gdy on tuz przy mojej trasie. Skrytke znalazlem w pare chwil. Niestety z powodu ciemnosci nie bylo mowy o zwiedzaniu. Moze innym razem... Co do samego kesza to potwierdzam wpisy poprzednikow - pojemnik zamaskowany na magnetyczny, ale to podpucha . Z wydobyciem kesza z miejsca ukrycia bez dodatkowych narzedzi moga sobie poradzic tylko osoby o bardzo waskich i zwinnych palcach. Na przyklad ja... mialem narzedzia . Dzieki za kesza.
2014-11-11 [ :-) ] voiperek :: Cmentarz robi wrazenie, ale kesz dlaczego magnetyczny?Teg o nie odgadlem.TFTC
2014-11-08 [ :-) ] grzegorz.pietrzak321 :: 8 listopada 2014 15:57 TFTC :-) wraz z krzomszczykiem i oliwka :-)
2014-09-21 [ :-) ] Volfram :: Staralismy sie zeby nastepni znalazcy mieli mniej roboty niz my mielismy, mam nadzieje ze sie udalo. Kesz z magnesami, ale w chwili obecnej nie sa mu potrzebne. Razem z Pawello. TFTC!
2014-09-21 [ :-) ] Pawello :: Niemagnetycznie , ale dosc dobrze ukryty tylko trzeba sie wspomoc jakims dodatkowym narzedziem. Razem z Volframem.
2014-08-17 [ :-) ] ALMAPI :: Ostatnia tego dnia szybko namierzona. Nie trzeba nawet wychodzic z samochodu;-) Dziekujemy.
2014-08-15 [ :-) ] iga.pietrzak321 :: tftc
2014-08-15 [ :-) ] pm86 :: Tftc przydalby sie jakis np patyczek :)
2014-05-24 [ :-) ] szlakam :: TFTC


[Tipy] ^ @

Magnetycznie


[Obrazki] (tu) ^ @


[Najblizsze] ^ @

0.1: OP1C08 Cmentarz z
0.4: OP503A Na skrzyzo
0.8: OP6C7D Sanktuariu
2.9: OP68F7 Kapliczka
3.3: OP14D2 Maly Katyn
4.4: OP4D7B Wedrujacy
5.5: OP701D Ratusz w M
7.0: OP7898 Sumdoku


[Tam] (online) ^ @

Obrazki

---

Paczka na oc.achjoj.info
Paczka na oc.pl
^|@