Zamek Ksiazat Glogowskich by uhuhu
[Inf|Opis|Log|Tip|Obr|N]
OP5C69

[Info] ^ @

Tradycyjna / Mala
Gotowa do szukania
Ocena: 0 (0 gl)
Ukryta: 2017-09-23
Ost. log: 2017-10-14 [ :-) ]
Trudnosc: 40%
Teren: 40%

Atrybuty: # Mozna zabrac dzieci; # Wez cos do pisania; # Miejsce historyczne; # Dostepna w okreslonych godzinach lub platna; # Dostepna tylko pieszo;


N 51 40.031
E 16 5.421
(51.66718 16.09035)
Polska
0.5: Glogow
2.4: Grodziec Maly
2.5: Serby
2.6: Ruszowice
3.8: Slone

Dodatkowe wpty:

[Opis] ^ @

Zamek w Glogowie

Zamek Ksiazat Glogowskich - dawna siedziba wladcow ksiestwa glogowskiego a obecnie Muzeum Archeologiczno- Historyczne polozona w Glogowie. W polowie XIII wieku ksiaze Konrad I wzniosl w tym miejscu pierwszy zamek - drewniana budowle z murowana wieza, usytuowana przy brodzie przez Odre. Jego nastepca, Henryk III, zamek przebudowal, wlaczajac go w system murow obronnych, a w ciagu XIV i XV w. wybudowano trzy skrzydla. Na przelomie XV i XVI w. rezydowal tutaj krolewicz Zygmunt Jagiellonczyk. W wiekach XVII i XVIII zamek, po kolejnych przebudowach, nabral charakteru rezydencji palacowej. Od roku 1742 mieli w nim siedzibe zarzadcy pruscy. Dwukrotnie w zamku zatrzymywal sie Napoleon. W koncu XIX w. wieksza czesc pomieszczen przeznaczono na sad krolewski. Cylindryczna, romanska Wieza Glodowa pochodzi jeszcze z polowy XIII w., ma 24 m wysokosci, jej mury grube sa na 2,7 m. W dwoch salach na parterze zachowaly sie sklepienia kolebkowo-krzyz owe, a w podziemiach fragmenty muru gotyckiego ze sklepieniami kolebkowymi. W 1945 roku gmach legl w gruzach. W dniu 22 maja 1967 roku podjeto decyzje o odbudowie zamku (poczatkowo mial byc trwala ruina). W koncu marca 1972 zakonczono prace nad dokumentacja konserwatorska obiektu. Odbudowe rozpoczeto w 1971 roku. W 1976 zbudowano nowe skrzydlo poludniowe (przypominajace mur obronny, mieszczace jedna duza sale wystawowa) i odbudowano zachowujac pierwotny styl barokowy skrzydlo wschodnie zamku, gdzie uruchomiono klub NOT, zas w czesci pomieszczen umieszczono Muzeum Hutnictwa i Odlewnictwa Metali Kolorowych. Pozostale skrzydla zamku odbudowane zostaly do roku 1983, kiedy to zakonczyla sie odbudowa zamku. Skrzydlo poludniowe wybudowano od podstaw. Zmieniono takze wyglad wiezy zamkowej, mimo iz byla niemalze calkowicie zachowana w przedwojennym ksztalcie. Na przelomie XX i XXI wieku pojawila sie mozliwosc przywrocenia wiezy jej poprzedniego ksztaltu, lecz nie uzyskano na to zgody konserwatora zabytkow. Obecnie w zamku ma siedzibe Muzeum Archeologiczno- Historyczne. Do konca 2005 roku udzielano w nim tez slubow. W poblizu zamku znajduje sie amfiteatr zamkowy, Pomnik Dzieci Glogowskich upamietniajacy obrone Glogowa w 1109 roku oraz rozowy Most Tolerancji. --------------- ----------- Aby podjac skrzyneczke, musisz udac sie do Wiezy Glodowej. Wstep, jak to do muzeum, jest platny i mozliwy tylko w godzinach pracy muzeum. Chyba ze keszujesz w sobote - wowczas wejdziesz za darmo. Wieza nie zawsze jest otwarta - na przyklad zima roznie z tym bywa, bo zimno, oblodzenie itp., takie zycie. Wowczas warto poprosic w kasie o jej otwarcie, argumentujac to checia zwiedzenia wnetrza, bez wchodzenia na gorny taras widokowy - nie powinno byc problemu. W wiezy namierz wlasciwy "slepy zaulek", a podjecie stanie sie formalnoscia. Jesli bylyby jednak problemy, sprobuj zwachac spojlerowy element. Kesz jest scisle tajniacki i zrobcie wszystko, zeby tak pozostalo. Powodzenia, milego zwiedzania i perspektywiczny ch widokow.


[Wpisy w logu] ^ @

2017-10-14 [ :-) ] marass1111 :: Sobotnie darmowe zwiedzanie. Zamek znamy, juz zwiedzalismy, ale na wiezy jeszcze nas nie bylo. Dzisiaj przy okazji kesza podziwialismy widoczki ...Dzieki. Pzdr.
2017-10-08 [ :-) ] MarriedDGL :: Sobotni wypad z rodzinka na miasto. Naszym celem byla oczywiscie wieza i to z dwoch wzgledu, ale sumiennie zostaly obejrzane wszystkie wystawy. Po opuszczeniu muzeum ruszylismy w gore jako na pierwszy cel poszlo zdobycie przez nasza siedmiomiesiecz na corke trzecia wieze w naszym miescie. W drodze w dol szybki wpis do skrzyneczki.
2017-09-23 [ :-) ] pati666 :: W silnej, wielkopolskiej ekipie, dzieki za kesza!
2017-09-23 [ :-) ] Blondo :: Muzeum odwiedzone i zwiedzone juz dwukrotnie, totez teraz tylko odbylismy spacerek na wieze. Dzieki :)
2017-09-23 [ :-) ] szabla_1984 :: Miejsce nam juz znane dlatego poszlo szybko i sprawnie. Dzieki.
2017-09-23 [ :-) ] Pawello :: Znaleziona podczas przerwy w turnieju szaradziarskim :) TFTC!
2017-09-23 [ :-) ] noorbi :: FTF poreaktywacyjny :-) wieza znana z poprzednich wizyt w Glogowie, dzieki!
2017-09-23 [] uhuhu :: Po krotkiej przerwie skrzynka wraca do gry. Powodzenia.
2013-12-06 [] :: Automatyczna archiwizacja - 6 miesiecy w stanie "Tymczasowo niedostepna"
2013-06-02 [] mzksiak :: Skrzynka bedzie czasowo niedostepna. Wcielo ;/
2013-01-30 [ :-) ] FishBeat :: Znaleziona z LolittaM. Poczatki byly trudne, ale po 5 min szybko wyniuchane. Rzeczywiscie kamery sa wszedzie.
2013-01-23 [ :-) ] * Kondi&Team :: Pieknie wykorzystanie atrybutow przyrody aby ukryc kesza. Od nas REKO. TFTC
2012-12-25 [ :-( ] KTHM :: No niestety ... moze bylo za ciemno ... moze zle szukano. Proba bedzie za dnia. Pozdrawiam. KTHM
2012-11-24 [ :-) ] Wolki.lca :: No i tutaj nam troszke czasu zeszlo Opis kesza calkowicie zmylajacy. Ciekawe co na monitoringu sobie pomysla, bo o tej porze roku ... !!! TFTC !!!
2012-11-17 [ :-) ] avekosta :: Znalezione
2012-11-17 [ :-) ] wilk75 :: Znaleziona po chwili szukania, wspolnie z Avekosta i Iria_01.
2012-11-17 [ :-) ] iria_01 :: TFTC
2012-11-04 [ :-) ] nasa :: Znaleziona! TFTC
2012-11-04 [ :-) ] dzazder :: Znaleziona! TFTC :)
2012-11-04 [ :-) ] PTWG :: Szybka skrzyneczka.FTF dzieki


[Tipy] ^ @


[Obrazki] (tu) ^ @

Zamek
Dobry trop


[Najblizsze] ^ @

0.1: OP5963 Most Toler
0.1: OP5C66 Stara lata
0.1: OP5D19 FESTUNG GL
0.1: OP5D31 FESTUNG GL
0.4: OP5D18 FESTUNG GL
0.5: OP594B Kosciol sw
0.5: OP5964 Najwieksze
0.5: OP5D15 FESTUNG GL


[Tam] (online) ^ @

Obrazki
Zamek
Dobry trop

---

Paczka na oc.achjoj.info
Paczka na oc.pl
^|@