Samarytanie z Markowej. Sancti eritis 5 by mackand
[Inf|Opis|Log|Tip|Obr|N]
OP63E9

[Info] ^ @

Tradycyjna / Mala
Tymczasowo niedostep
Ocena: 0 (0 gl)
Ukryta: 2013-04-06
Ost. log: 2017-04-05 [ ]
Trudnosc: 40%
Teren: 20%

Atrybuty: # Szybka skrzynka; # Mozna zabrac dzieci; # Dostepna dla niepelnosprawnych; # Dostepna rowerem;


N 50 1.472
E 22 19.064
(50.02453 22.31773)
Polska
1.1: Markowa
3.8: Sietesz
3.8: Lipnik
4.4: Kosina Gorna
4.6: Wysoka

Dodatkowe wpty:

[Opis] ^ @

Meczenstwo Rodziny Ulmow

Malzonkowie Jozef i Wiktoria Ulmowie mieszkali w Markowej kolo Lancuta. Jozef Ulma urodzil sie w 1900 r., jego zona Wiktoria byla 12 lat mlodsza. Mieli szescioro dzieci: Stanislawe, Barbare, Wladyslawa, Franciszka, Antoniego i Marie. W czasie okupacji ukrywali w swoim gospodarstwie osmioro Zydow pieciu mezczyzn z Lancuta o nazwisku Szall oraz Layke i Golde Goldman wraz z corka jednej z nich. 24 marca 1944 r. w nocy do ich domu zapukali hitlerowcy. Najpierw zamordowali ukrywanych Zydow, a potem cala rodzine Ulmow, w tym Wiktorie, ktora byla w dziewiatym miesiacu ciazy i dzieci, z ktorych najstarsze mialo 8 lat, a najmlodsze 1,5 roku. zrodlo: [Link] W 1995 r. Jozef i Wiktoria Ulmowie zostali uhonorowani tytulem Sprawiedliwi wsrod Narodow Swiata. W 2003 r. rozpoczal sie proces beatyfikacyjny rodziny Ulmow, ktory na etapie diecezjalnym zakonczyl sie w 2008 r. W 2011 r. dokumenty trafily do Watykanu. Meczennicy z Markowej sa w grupie ponad 100 innych meczennikow II wojny swiatowej. 24 marca 2004 we wsi odslonieto pomnik poswiecony rodzinie Ulmow. Powstal on z pieniedzy zebranych wsrod mieszkancow Markowej. Jest to prostokatny mur z cegiel, w ktorym umieszczono urny. Na pomniku widnieje napis: Ratujac zycie innych, zlozyli w ofierze wlasne. Jozef Ulma, jego zona Wiktoria oraz ich dzieci: Stasia, Basia, Wladziu, Franus, Antos, Marysia, Nienarodzone, ukrywajac osmiu starszych braci w wierze, Zydow z rodzin Szallow i Goldmanow, zgineli wraz z nimi w Markowej 24 marca 1944 r. z rak niemieckiej zandarmerii. Niech ich ofiara bedzie wezwaniem do szacunku i okazywania milosci kazdemu czlowiekowi! Byli synami i corkami tej ziemi. Pozostana w naszym sercu. W ostatnim czasie rozpisano przetarg na budowe w Markowej Muzeum Polakow Ratujacych Zydow na Podkarpaciu im. Rodziny Ulmow. Jego projektantem jest pracownia Nizio Design International, ktora odpowiada m.in. za aranzacje Muzeum Powstania Warszawskiego. Obiekt ma byc gotowy najpozniej za dwa lata. Kesz upamietnia rozpoczety 24 marca 2013 r. w powiecie lancuckim Rok Rodziny Ulmow. Poswiecenie rodziny Ulmow, (…) winno byc zaliczone do tego nurtu w tradycji narodu polskiego, ktory zasluguje na nasza pamiec i szczegolna wdziecznosc napisali w uzasadnieniu uchwaly radni. opr. na podstawie: www.ekai.pl Skrzynka zawiera dziewiec numerowanych certyfikatow dla pierwszych znalazcow. Prosze o delikatne obchodzenie sie z keszem.


[Wpisy w logu] ^ @

2017-04-05 [] :: Automatyczna archiwizacja - 6 miesiecy w stanie "Tymczasowo niedostepna"
2016-09-30 [] mackand :: Skrzynka bedzie czasowo niedostepna.
2016-08-26 [ :-) ] Julka22 :: Znaleziona razem z WK. Dziekuje za ciekawa skrzyneczke.
2016-08-26 [ :-) ] Witold Kliza :: Reaktywacja po lewej stronie miejsca pamieci narodowej w drugim iglaku, od tylu. Maskowanie przyrodnicze.Mi litarny duet choragwi Ziemi Chelmskiej.
2016-06-23 [ :-( ] Prosense128 :: TUJE ZOSTALY WYCIETE SZKODA WARTO ZALOZYC NOWA SKRZYNKE
2016-05-07 [ :-( ] karkam :: Niestety truje zostaly wyciete:)
2015-07-20 [ :-) ] domiw :: Pomyslowe maskowanie :)
2015-07-20 [ :-) ] MISulixi :: Fajnie zamaskowana :)
2015-07-12 [ :-) ] Bubciaczek :: Przyjemnie ukryte, obylo sie bez wiekszego nurkowania w krzaki.
2015-05-17 [ :-) ] Katarzyna :: Bardzo fajna skrzyneczka, w zasadzie sprawnie namierzona, maskowanie fajne, wpis na pobliskiej laweczce. Dzieki za przyciagniecie nas w to miejsce! :)
2015-05-17 [ :-) ] Semenek :: Namierzony szybko, wpis i w droge, w srodku nie wiedziec czemu mokro... . Razem z Katarzyna na powrocie z Helusza. Dzieki.
2015-04-10 [ :-) ] iga.pietrzak321 :: Tftc
2015-04-10 [ :-) ] pm86 :: Tftc
2015-03-15 [ :-) ] pawel20 :: Ciekawe Miejsce, Pomyslowa skrzyneczka. Razem z BzQ
2015-03-15 [ :-) ] BzQ19 :: 10 minut szukania, a caly czas byla pod reka , pomyslowa skrzynka
2014-09-19 [ :-) ] Pawello :: Poczatkowo zajechalismy pod kosciol, ale po chwili szybsza korekta i znalezlismy sie pod pomnikiem. Maskowanie troche sie zuzylo, ale znakomite jest nadal. TFTC. Razem z Volframem.
2014-09-19 [ :-) ] Volfram :: Bardzo ladnie maskujacy sie kesz. Miejsce takze niebanalne wiec znakomita sie zalezy. Razem z Pawello. TFTC!
2014-08-22 [ :-) ] wojtek044 :: Jak zobaczylem tuje to sie nieco zalamalem, znowu grzebanie w krzakach. :) Lecz wyglad skrzyneczki i dosc szybkie odszukanie jej milo mnie zaskoczylo. Out: geokret Kosmiczna Malpa Pozdrawiam
2014-08-05 [ :-) ] * Bestje :: Dziekujemy za calosc odznaczamy gwiazda.
2014-08-05 [ :-) ] * Qsiaki :: Miejsce, ktore juz od pewnego czasu chcielismy odwiedzic. Zostalismy dluzej. Skansen niestety juz byl zamkniety. Dzieci cieszyly sie z placu zabaw a my zwiedzalismy okolice pomnika. Jest tu kilka ciekawych miejsc, ktore az prosza sie o skrzynki. W dole widac juz surowy budynek muzeum w ksztalcie stodoly. Zdobyta podczas wspolnego zwiedzania okolicy z Bestjami.
2014-08-04 [ :-) ] voiperek :: Keszyk wykonany swietnie ale tych tui rasnie tam troche za duzo.FTFC
2014-07-13 [ :-) ] kongbong :: Szybko i sprawnie. Roworem. Dzieki.
2014-05-26 [ :-) ] Dzakub :: Podjeta z karolek1240, bardzo dobra skrzynka :)Dzieki!
2014-05-26 [ :-) ] * karolek1240 :: Znaleziona z Dzakub.
2014-04-30 [ :-) ] nezumi3 :: znaleziona z ryznarekk, dzieki za kesza :D


[Tipy] ^ @

przed pomnikiem w tujach po lewej stronie chodnika


[Obrazki] (tu) ^ @

Pomnik Rodziny Ulmow
Pamiatkowa tablica na pomniku
Gdzies tutaj


[Najblizsze] ^ @

4.9: OP6718 ,,Pasterz
5.2: OP56A1 Jezioro sw
7.4: OP63F7 Pierwszy T
7.6: OP203A Lancut - S
7.7: OP203E Lancut - M
7.8: OP407F Lancuckie
7.9: OP2068 Lancut - O
7.9: OP407C Lancuckie


[Tam] (online) ^ @

Obrazki
Pomnik Rodziny Ulmow
Pamiatkowa tablica na pomniku
Gdzies tutaj

---

Paczka na oc.achjoj.info
Paczka na oc.pl
^|@