Mogila Zbiorowa by marcz
[Inf|Opis|Log|Tip|Obr|N]
OP7037

[Info] ^ @

Tradycyjna / Duza
Gotowa do szukania
Ocena: 0 (0 gl)
Ukryta: 2013-08-27
Ost. log: 2017-08-19 [ :-) ]
Trudnosc: 60%
Teren: 40%

Atrybuty: # Mozna zabrac dzieci; # Umiejscowiona na lonie natury, lasy, gory itp; # Miejsce historyczne; # Potrzebna lopatka; # Dostepna tylko pieszo;


N 50 9.737
E 22 37.480
(50.16228 22.62467)
Polska
0.7: Dybkow
1.8: Sieniawa
2.3: Lezachow
3.1: Czerce
3.2: Ubieszyn

Dodatkowe wpty:
50.16767 22.61410 :: Etap: 0: Parking : Miejsce, gdzie mozesz zaparkowac samochod.
[Opis] ^ @

w Sieniawie

MOGILA ZBIOROWA w Sieniawie Troche historii: Rozdarty wewnetrznie kraj zastaje wrzesien 1939 roku. Tak jak wszedzie, tak i w Jaroslawiu nastapil krwawy etap historii. Rozpoczal sie od bombardowania miasta i okolicy przez niemieckie lotnictwo. W dziesiatym dniu wrzesnia wkroczyly do miasta oddzialy Wehrmachtu. Pierwszy terror i rozstrzeliwania jencow byly preludium martyrologii. Gestapo od samego poczatku rozpoczelo swa zbrodnicza dzialalnosc - pewnie i z rozmachem; albowiem jeden z katow Schmidt, byly mieszkaniec Jaroslawia z latwoscia trafial na ogniska patriotyczne. Nieprzypadkowo, wiec jeden z pierwszych transportow do Oswiecimia tworza miedzy innymi jaroslawianie. Znowu w historie wplatal sie klasztor dawnego Opactwa Benedyktynek. Ktorys raz juz z kolei w swoich dziejach wzgorze jest swiadkiem wydarzen; w okresie okupacji mordowani sa tam setkami Polacy i Zydzi. W lipcu 1944 trzask pepesz o grzmoty dzial radzieckich - zwiastowaly rychle wyzwolenie. Niemcy otoczeni od wschodu, polnocy i poludniowego zachodu przez armie I Frontu Ukrainskiego pod dowodztwem marszalka Koniewa zrezygnowali z obrony, ratujac sie paniczna ucieczka. Dzieki temu miasto w zasadzie nie ucierpialo na wskutek walk frontowych, bo byly one krotkie, ale zostala na miejscu grupa podpalaczy hitlerowskich, ktora miala obrocic wszystko w perzyne. Niszczyciele dokonali wiele spustoszen, choc nie na tyle, aby zupelnie zatrzec slady swojej krwawej dzialalnosci. Nie splonal tez klasztor Benedyktynek mimo, ze pochodnia zostala rzucona do magazynu z materialami pednymi. Ogien byl tak silny, ze topil sie strop - zostawiajac do dzis oryginalne, niezamierzone w efekcie i wymowne w swej niezwyklej acz niesamowitej urodzie sklepienie. Po drugiej wojnie swiatowej nastepuje szybki rozwoj miasta, powstaja liczne zaklady przemyslowe, np.: fabryki pieczywa cukierniczego "San" (obecnie w likwidacji), zakladow dziewiarskich "Jarlan" (obecnie na progu bankructwa), huty szkla opakowaniowego "Jaroslaw" (sprzedana w 2001 Ovens Illinois), Zakladow Zbozowych (bedac w kiepskiej kondycji finansowej zostaly sprzedane m. in. Austryjakom), a takze zmodernizowanie istniejacych, jak chociazby Zakladow Miesnych (poczatkiem stulecia sprzedane Zakladom Miesnym ,,Sokolow"). Tekst przygotowany w oparciu o materialy z ksiazek i stron internetowych. Dzis w lasach Dybkowskich pozostala tylko mogila zbiorowa zamordowanych przez hitlerowcow. Zginelo tam wiele osob, a ciala zmarlych pogrzebane sa po calym lesie. Jest to tradycyjna skrzynia dosc duzych rozmiarow. Namiary wskazuja na miejsce ukrycia. Finalem jest skrzynia ukryta pod ziemia (znak da podpowiedz), jednakze nie trzeba kopac aby ja zdobyc. Po znalezieniu skrzynki prosze ja tak samo odlozyc na swoje miejsce i dobrze zamaskowac. Skrzynia zamknieta jest na klodke z szyfrem, ktory znajdziesz na tablicy. Po odlozeniu skrzynki prosze wyzerowac szyfr. Pomimo odludnego miejsca prosze o dyskretne podejmowanie skrzynki, gdyz czesto mozna tam spotkac niepowolanych obserwatorow. Zachecam wszystkich do odwiedzenia okolic Sieniawy i podejmowania pobliskich keszy. W skrzyni znajduje sie dziennik, dosc spora liczba fantow, krety oraz certyfikaty - wystarczy dla wszystkich. Dla pierwszych trzech odkrywcow umieszczone zostaly specjalne certyfikaty z wyroznieniem. Zapraszam wszystkich do podejmowania i zycze wszystkim powodzenia w poszukiwaniach.


[Wpisy w logu] ^ @

2017-08-19 [ :-) ] Badzia Gadzia :: Dzieki w dziurce keszyka zamieszkaly piekne nornice, jak podnosilem skrzynke skakaly mi po rekach. Skrzynia do naprawy ale pewnie autor juz sie nie bawi, kiedys to byl gwiazdkowy kesz
2016-10-09 [] FStiven79pl :: Cala zawartosc niesamowicie mokra i nawet dolozona kartka wilgotna. Oryginalnego logbooka to raczej nie uda sie uratowac.
2016-10-09 [ :-) ] FStiven79pl :: Potwierdzam slowa poprzednika, teraz skrzynka wyglada rewelacyjnie i takiego naturalnego maskowania to w zaden sposob nikomu nie uda sie uzyskac Dziekuje za pokazanie miejsca TFTC
2016-09-16 [ :-) ] Petit77 :: W wolny dzien wybralem sie na keszowanie w lezajskie strony. Do towarzystwa wzialem tate, ktory bardzo polubial te forme rozrywki. Zanim dojechalismy do celu wstapilismy do Sieniawy i tam wpadly nam wszystkie kesze do koszyka
2016-05-23 [ :-) ] Psikiszek :: To kiedys musiala byc wspaniala skrzynka...... i wciaz jest. Teraz to nadgryziony zebem czasu skarb. Porosniety plesnia, czy tez jakims grzybem szykuje sie do ogloszenia niepodleglosci. Dawno nie widzialem tak pieknie zyjacej wlasnym zyciem skrzynki.
2015-08-04 [ :-) ] * Rodmin ::
2015-08-04 [ :-) ] Monika_Drzazga :: Znaleziona wraz z uzytkownikiem Rodmin. Bardzo fajnie zrobiona skrytka, jednak wszystko calkowicie przemoczone. Lokbook calkowicie zamokniety. Wymagana konserwacja.
2015-06-19 [ :-) ] * Julka22 :: Dziekuje za pokazanie tego historycznego miejsca, za miejsce oraz pomysl na ukrycie kesza daje rekomendacje. Pozdrawiam wlasciciela skrzynki.
2015-06-19 [ :-) ] * Witold Kliza :: Skrzynka bardzo mokra,wewnatrz wszystko mokre wlacznie z logbookiem. Przewietrzono skrzynke i wysuszono jej zawartosc.Milit arny duet chelmskiego Ducha - Bielucha. TFTC.
2014-11-11 [ :-) ] * mackand :: Super wykonanie! Byly male problemy z otwarciem klodki, aloe w koncu kobiece rece i anielska cierpliwosc zaowocowaly sukcesem. W skrzynce niestety dosc wilgotno... Dzieki za pokazanie miejsca! TFTC!
2014-09-25 [] marcz :: Serwis skrzynki zostal wykonany. Nowy logbook, osuszone fanty i cala skrzynka. Niebawem skrzynka przejdzie gruntowna modernizacje, jednakze mozna sie juz wpisywac i zdobywac. Pozdrawiam
2014-09-19 [ :-) ] * Volfram :: Szkoda ze autor nie przewidzial ze kesz w lesie bez zabezpieczenia przed wilgocia marnie to zniesie. Wykonanie bardzo ladne i zasluguje na rekomendacje ktora daje na wglad jak to musialo wygladac na poczatku. Proponuje maly serwis bo kesz przemoczony i nie wytrzyma dlugo. Razem z Pawello. TFTC!
2014-09-19 [ :-) ] Pawello :: Wykonanie kesza jest na najwyzszym poziomie, ale wilgoc go niedlugo unicestwi. Dodatkowo wyciagnelismy ze srodka kilkanascie slimakow. Logbook i certyfikaty przemoczone, ledwo sie wpisalismy. Razem z Volframem.
2014-09-07 [ :-) ] jaed :: bardzo starannie wykonana skrzynka w wartym zobaczenia miejscu. Niestety cala zawartosc mokra, logbook prawie sie rozplywa, bez serwisu nie przetrzyma dlugo.TFTC!
2014-08-22 [ :-) ] wojtek044 :: Suuper. Ekstra wykonana i wielka. Respekt. Out: slonik In:rybka
2014-08-13 [ :-) ] * marcinus1147 :: Znaleziona wraz z hitmanns ;) TFTC dzieki za pokazanie ciekawego miejsca oraz gwiazdka za ciekawe i staranne wykonanie skrzynki
2014-08-13 [ :-) ] * hitmanns :: zdobyta wraz z marcinus1147, skrzynka wykonana od poczatku do konca bardzo fajnie. Dzieki za pokazanie nowego miejsca :) TFTC :)
2014-07-29 [ :-) ] * matilis :: Choc cala mokra i tak rekomenduje. Dzieki
2014-07-26 [ :-) ] voiperek :: Skrzynka bardzo solidnie wykonana.Dzieki za pokazanie bo nigdy bym tam nie trafil.TFTC
2014-05-01 [ :-) ] Elvis7 :: Piekny keszyk. Podczas rodzinnego keszowania. Dziekuje za kesza i pokazanie miejsca
2014-05-01 [ :-) ] * keram58 :: Dziekuje za kesza i pokazanie miejsca. Za skrzynke zasluzona gwiazdka. Polecam
2014-04-04 [ :-) ] * hadi :: Niesamowity kesz. Osobiscie nie lubie blakac sie po lesie w poszukiwaniu skrzynek, natomiast w tym przypadku wykonanie w pelni zrekompensowalo moja pierwotna - skadinad bardzo subiektywna - niechec. Dla takich keszy warto chodzic nawet po lesie :) Gratulacje dla Zalozyciela i w pelni zasluzona gwiazdka. Bylem z Pawlem. Bez wymiany. TFTC!
2014-04-03 [ :-) ] * art_noise :: Swietny, profesjonalnie przygotowany kesz. Super!
2014-03-30 [ :-) ] * jerry14 :: Skrzynka znaleziona w niedziele o godz.16.00 z Norbix 2004. Fajna wycieczka, pogoda dopisala i jeszcze taka wspaniala skrzynka. Pierwszy raz taka podjalem. Dzieki keszerowi bo naprawde sie napracowal. Warto poswiecic czas na szukanie. Polecam i dziekuje.
2014-03-28 [ :-) ] BaracudaV :: Znaleziona z Belushi + Aga i Szwagieru, niestety nie pamietam daty :-( Fajna skrzynka, full profeska, polecam. Dziekuje i pozdrawiam.


[Tipy] ^ @

Charakterystycz ne trzy drzewa.


[Obrazki] (tu) ^ @

Mega Spoiler


[Najblizsze] ^ @

1.0: OP565E Skarb Leza
1.4: OP32D6 Zamek Czar
1.9: OP6FBB Cerkiew w
2.1: OP6CE9 Ratusz w S
2.8: OP6FB9 Spichlerz
10.6: OP2853 Zalew Czys
13.5: OP3DC2 Ku pamieci
13.7: OP1BCE Wsiasc do


[Tam] (online) ^ @

Obrazki
Mega Spoiler

---

Paczka na oc.achjoj.info
Paczka na oc.pl
^|@