Dworek Galeckich by M&W
[Inf|Opis|Log|Tip|Obr|N]
OP82CW

[Info] ^ @

Tradycyjna / Mikro
Gotowa do szukania
Ocena: 0 (0 gl)
Ukryta: 2014-06-15
Ost. log: 2017-07-08 [ :-) ]
Trudnosc: 40%
Teren: 40%

Atrybuty: # Szybka skrzynka; # Mozna zabrac dzieci; # Dostepna dla niepelnosprawnych; # Wez cos do pisania; # Przyczepiona magnesem; # Dostepna rowerem;


N 51 14.185
E 22 30.145
(51.23642 22.50242)
Polska
2.3: Lipniak
2.7: Szerokie
3.2: Stasin
3.4: Konopnica
4.2: Slawinska Wola

Dodatkowe wpty:

[Opis] ^ @

Na kampusie KUL

Folwark Konstantynow, zwany dzisiaj Poczekajka, powstal w latach 60. XIX wieku. W 1880 roku nabyl go Wladyslaw Galecki. Tu wychowywal sie jego syn, Tadeusz, znany bardziej pod pseudonimem literackim jako Andrzej Strug. Historia W 1859 roku Ignacy Bukowski, dzierzawca dobr Rury Jezuickie, wydzielil w ich zachodniej czesci folwark Konstantynow. Prawdopodobnie wtedy rozpoczeto budowe dworku drewnianego oraz zabudowan folwarcznych. Folwark, jako czesc Rur Jezuickich do 1880 roku, zmienial wlascicieli. W 1880 roku folwark Konstantynow zakupil Wladyslaw Galecki, kupiec lubelski. Tym samym folwark zostal wydzielony z dotychczasowych dobr. Po smierci Wladyslawa folwark odziedziczyly jego dzieci: Tadeusz Galecki, bardziej znany pod swoim pseudonimem Andrzej Strug, oraz Eugenia z Galeckich Struzynska. Dzieci Wladyslawa sprzedaly folwark Kwirynowi Sobieszczanskie mu. W 1914 roku dobra Kwiryna podzielili miedzy siebie jego spadkobiercy: Zygmunt i Wojciech Sobieszczanscy, Aurelia Wereszczynska, Julia Redych oraz Zofia Zulinska. Ta ostatnia otrzymala dworek, ktory byl w jej posiadaniu do 1948 roku. Po wojnie z dawnego majatku pozostala resztowka. Ruina gospodarstwa folwarcznego zaczela sie wraz ze spaleniem zabudowan gospodarczych podczas wojny. Po wojnie majatek podzielono. Czesc z dworkiem otrzymal Katolicki Uniwersytet Lubelski. Aleja dojazdowa i czesc zachodnia dawnego majatku przeszla na wlasnosc Panstwowych Ogrodkow Dzialkowych. W 1990 roku KUL skupil w swoim reku dawny folwark Konstantynow. Lokalizacja ul. Konstantynow 1 Przy wydziale Matematyczno-Pr zyrodniczego Katolickiego Uniwersytetu w Lublinie. Architekt Nieznany Bryla Budowla wolnostojaca na planie prostokata, z czesciowym podpiwniczeniem . Posiada ganek kryty dachem dwuspadowym. Material i konstrukcja Dworek drewniany o konstrukcji zrebowej, weglowany na tzw. jaskolczy ogon. Dworek na podmurowce z cegly laczonej z kamieniem. Oszalowany i podtynkowany na podkladzie z trzciny. Dach oryginalnie kryty gontem. Ganek drewniany, dwukondygnacyjn y z dachem dwuspadowym. W ostatnich latach dokonano gruntownego remontu dworku. Wymieniono 3 elementow drewnianych. Elewacje Z elewacji dworku wyrozniaja sie: elewacja wschodnia i zachodnia. Wschodnia jest elewacja frontowa. Na osi zlokalizowany jest ganek dwukondygnacyjn y z naczolkiem przykrytym dachem dwuspadowym. Druga kondygnacja ganku wsparta na czterech kolumnach. Kolejne cztery zlokalizowano na drugiej kondygnacji; podtrzymuja naczolek. Naprzeciwlegle, w elewacji zachodniej brak ganku. Na osi budowla jest czesciowo pietrowa. W polaci dachu na wszystkich elewacjach zlokalizowano swietliki. Dach kryty blacha ocynkowana. Wnetrze Oryginalne wnetrza nie zachowaly sie. Uklad pomieszczen zblizony do pierwotnego. Budynek odnowiony i przeznaczony na siedzibe Dworku Staropolskiego prowadzonego przez Katolicki Uniwersytet Lubelski. Kilka slow o cache: -magnetyk - wez cos do pisania


[Wpisy w logu] ^ @

2017-07-08 [ :-) ] scabby :: dzieki!
2017-06-10 [ :-) ] Blekitna 6 Team :: Blekitnych najazd na Lubelszczyzne. Dziekujemy za pokazanie pieknego miejsca. Pojemniczek byl na wierzchu...jak on sie uchowal? :-)
2017-01-04 [ :-) ] starletka :: Pionowa rura bez wody ale za tablica.Dziekuj e i pozdrawiam.
2017-01-04 [ :-) ] grafen :: Szybka skrzyneczka za TBS. TFTC.
2017-01-04 [ :-) ] LiM Team :: Znaleziona, dzieki. Jeszcze sie trzyma calkiem dobrze.
2016-08-20 [ :-) ] mktos :: Znaleziona, choc juz jest sfatygowana, a w srodku dosc prowizoryczny logbook. (Synchro z GC)
2016-05-27 [ :-) ] NaPaBeLi :: Znaleziona juz wczesniej podczas poszukiwania GC. Teraz zaczynam zabawe z OC.
2016-04-12 [ :-) ] schale85 :: Studenci na zajeciach, wiec poszlo gladko :) TFTC!
2016-03-14 [ :-) ] mimi29 :: Razem z erykradkiem, dzieki.
2016-03-14 [ :-) ] erykradek :: Na szczescie rura byla sucha i kesz szybko sie poddal. Momi, ze skrzynka zwyczajna, to opis podnosi wartosc kesza. TFTC
2016-02-06 [ :-) ] Gmiter :: Znaleziona. Podmienilem logbook. Dzieki.
2015-12-31 [ :-) ] pandaciuk :: niestety dzisiejsza wycieczka po kesze byla dosc przypadkowa, i cala wyprawka keszerska zostal w Gdyni, wiec nie mialem zadnego logbooka na wymiane , potwierdzam brak miejsca w logbooku i do tego wilgotny ( ale jaki ma byc, jak schowany w rurze z woda :)
2015-12-09 [ :-) ] malwinawroblewska :: Znalezione z magdaurbanska i wilkate :)
2015-11-22 [ :-) ] WilKate :: Znaleziona juz jakis czas temu, dzieki za kesz ;)
2015-10-12 [] tsalarioth :: Potrzebny nowy logbook
2015-10-12 [ :-) ] tsalarioth :: Szybka sprawa. W logbooku nie ma juz miejsca, wpisalem sie na ostatnim wolnym miejscu (ktore swoja droga bylo w srodku logbooka - byc moze ze czyjs wpis wyblakl dramatycznie). Kolejny keszer proszony jest o podrzucenie nowego logbooka ;-)
2015-10-04 [ :-) ] starbax :: Skrzynka fajnie zgrywa sie z podpowiedzia :) W logbooku scisk juz
2015-09-28 [ :-) ] krogulec :: Mikrus znaleziony. Logbook jest kompletnie pelny. Ja jeszcze jakos wcisnalem swoj wpis pomiedzy inne, ale wiecej juz sie nie da. TFTC !
2015-09-24 [ :-) ] satellite22 :: Kolejny mikrus do kolekcji. Dzieki
2015-08-19 [ :-) ] Plebek :: Podczas szybkiego spaceru, po okolicy, dzieki!
2015-07-06 [ :-) ] Zegarmistrz :: TFTC
2015-06-04 [ :-) ] ozyt :: Podczas wieczornego spaceru. Dzieki :)
2015-05-30 [ :-) ] MM_90 :: Znaleziona z gosiaczek90
2015-05-30 [ :-) ] gosiaczek90 :: Znalezione z MM_ 90
2015-03-16 [ :-) ] tetris83 :: Znalezione podczas nocnego wypadu rowerem z Q. Szybko i sprawnie. Dzieki.


[Tipy] ^ @

rura pelna wody, naprowadzi Cie LBS


[Obrazki] (tu) ^ @

dworek
Stary dworek


[Najblizsze] ^ @

1.0: OP7897 Lubelski S
1.0: OP82CS Weglin fol
1.4: OP82BW Pomnik Obr
1.6: OP27BA drzewko IN
1.6: OP283E Mis-betoni
1.6: OP2892 Globusowy
1.6: OP81E4 Kosciol sw
1.9: OP29B2 Betonowo-w


[Tam] (online) ^ @

Obrazki
dworek
Stary dworek

---

Paczka na oc.achjoj.info
Paczka na oc.pl
^|@