Planetnik by mstachul
[Inf|Opis|Log|Tip|Obr|N]
OP878P

[Info] ^ @

Tradycyjna / Mikro
Gotowa do szukania
Ocena: 0 (0 gl)
Ukryta: 2015-05-23
Ost. log: 2018-04-22 [ :-) ]
Trudnosc: 40%
Teren: 40%

Atrybuty: # Szybka skrzynka; # Mozna zabrac dzieci; # Wez cos do pisania; # Umiejscowiona na lonie natury, lasy, gory itp; # Dostepna rowerem;


N 52 19.737
E 16 55.093
(52.32895 16.91822)
Polska
0.6: Czapury
1.8: Babki
2.7: Lubon
3.1: Wiorek
3.8: Leczyca

Dodatkowe wpty:

[Opis] ^ @

Planetnik

UWAGA: Spisz kod z logbooka - moze byc potrzebny pozniej. Planetnik (inne nazwy: chmurnik, oblocznik) - postac z wierzen slowianskich, demoniczna lub poldemoniczna istota uosabiajaca zjawiska atmosferyczne. Wierzono, ze planetnicy kieruja chmurami, zsylaja burze i grad. Nazwa "planetnik" pochodzi od lacinskiego slowa planeta i jest stosunkowo mloda, w przeciwienstwie do prawdopodobnie oryginalnych form "chmurnik" i "oblocznik". Na poludniowej Slowianszczyzni e w wyniku nalozenia sie funkcji doszlo do utozsamienia planetnikow (zwanych tam zduhaczami) ze zmijami. Planetnikami zostawaly dusze zmarlych nagla smiercia i samobojcow (glownie wisielcow i topielcow). Wyobrazano ich sobie jako wysokich starcow w szerokich kapeluszach badz jako male stworki. W zaleznosci od okolicznosci, planetnicy mogli byc przychylni lub wrodzy ludziom. Przychylnosc planetnikow mozna bylo zdobyc rzucajac make na wiatr lub do ognia. Przychylni planetnicy zstepowali na ziemie i ostrzegali ludzi przed burza oraz chronili przed susza. Planetnikami byli rowniez wybrani mezczyzni, obdarzeni moca kontrolowania pogody. Tuz przed burza byli oni wciagani przez niebo (wzglednie przez tecze) i toczyli w powietrzu walke ze smokami powietrznymi symbolizujacymi chmury burzowe i gradowe, wzglednie wychodzili na pole i odganiali burze magicznymi zakleciami. Mianem planetnikow okreslano takze ludzi przepowiadajacy ch pogode. Wiecej: slawoslaw.pl Zalecany noca ;) UWAGA: Spisz kod z logbooka - moze byc potrzebny pozniej.


[Wpisy w logu] ^ @

2018-04-22 [ :-) ] szaregapy :: Znaleziona podczas niedzielnego keszowania, pierwszego w tym sezonie :) dzieki
2018-04-20 [ :-) ] starletka :: Znaleziony z grafenem , zalegly wpis. Dziekuje i pozdrawiam.
2018-03-25 [ :-) ] Psikiszek :: Ciekawa postac. Zupelnie jak burza ktora zsyla, grozna, a jednoczesnie pociagajaca.
2018-02-11 [ :-) ] Blondo :: Jak ten Szabla to robi, znow kesza szybko wyszpural. Dziekujemy.
2018-02-11 [ :-) ] szabla_1984 :: Kolejny demon pokonany razem z Blondo. Dzieki.
2018-02-07 [ :-) ] Miki. :: Demon byl widoczny z daleka. Feriowe Poznania i okolic poznawanie, przy okazji z Kropka i Kropeczkami skrzyneczek zbieranie.Dziek ujemy
2018-02-04 [ :-) ] Ejven :: Drugi dzien weekendowego keszowania razem z Malenstwo, Karwo69, Jeanpaul i 2 psami.Dzieki za kesza.
2018-02-04 [ :-) ] Jeanpaul :: Planetnik nie byl dla nas dzis laskawy. Po wczorajszej przepieknej wiosennej pogodzie, dzis sypal snieg i spacer po lesie juz nie byl tak przyjemny jak wczoraj. Ale przeciez do konca geosciezki juz niedaleko, wiec sie nie poddajemy. Dzieki za kesza!
2018-01-24 [ :-) ] Moris299 :: Znaleziona przy iscie demonicznych dzwiekach jakichs starych maszyn z budowy obok. TFTC
2018-01-24 [ :-) ] Agnik93 :: Znalezione bez problemu. Trzeba uwazac na robotnikow z pobliskiej budowy. Z Moris299 Tftc
2017-09-10 [ :-) ] Jacek.T :: Drugi slowianski demon znaleziony w dniu dzisiejszym. Przy tym bylo mniej smieci, za to obok wyroslo metalowe ogrodzenie. Widac, ze w Poznaniu jak nie smieciami to plotami chca wypedzic demony z lasu. Znaleziono bez problemu, choc spodziewalem sie czegos wiekszego (nie wiedziec czemu). Dziekuje za zalozenie skrzynki.
2017-07-09 [ :-) ] miiol :: Dzis zaczelismy poszukiwania Demonow. Mala porcja wieczorowa pora. Choc przed zmrokiem, to i tak bardzo przyjemnie. Tu kordy troche tanczyly. Widac Planetnik dal w rog, nie chcac sie poddac. Podzielilismy teren obserwacji na: do 1 m i powyzej 1 m. Dopiero po znalezieniu zorientowalismy sie, ze tylko jedno mialo szanse na sukces.
2017-07-08 [ :-) ] malenstwo :: I nagle zaczelo padac, szybko namierzony i dalej w droge.
2017-06-17 [ :-) ] mloda :: Znaleziona, troche poprawione maskowanie :)
2017-05-20 [ :-) ] damian211289 :: Mam Cie poczwaro! :) Dzieki!
2017-05-14 [ :-) ] Serengeti :: Piekna pogoda, niezwykle okolicznosci przyrody, fajne skrzyneczki i najlepsze towarzystwo,dzi eki :)
2017-05-14 [ :-) ] bamba :: Podczas pieknego, slonecznego weekendu majowego, niespiesznie wraz z Serengeti, dziekuje.
2017-04-15 [ :-) ] jotka :: Taka tam betulowa odnoga.
2017-04-13 [ :-) ] GFS :: Chmury robia sie geste, gdzies planetnik chyba w poblizu. Dzieki.
2017-04-13 [ :-) ] Driver :: Ta widzialem juz z daleka :-) Dzieki :-D
2017-04-02 [ :-) ] Kipcior :: Kolejny wypad z cyklu: zona cash'uje w Factory, a ja cache'uje w okolicy. Poniewaz ostatnio skubnalem troszke demonow to teraz postanowilem kontynuowac. Plan zakladajacy zdobycie wszystkich brakujacych byl niestety zbyt ambitny, w pewnym momencie telefon, zonie skonczyl sie cash i musialem wracac zostawiajac jeszcze kilka skrzynek na kolejny raz. W sumie i tak mogloby sie nie udac, bo z racji dobrej pogody okolice zbiornikow wodnych byly tak oblegane, ze podjecie niektorych keszy bylo niemozliwe badz grozilo dekonspiracja. W sumie 17 zdobytych w 2 godziny - ogolnie spoko. Skrzynki bardzo fajne, w ciekawym terenie, dobrze ukryte a jednoczesnie nie wymagajace rycia okolicy w ich poszukiwaniu. Takie lubie wiec z pewnoscia wroce aby zakonczyc temat i mam nadzieje zdobyc final. Znalezione, ale log nie zawieral literocyferki. Analizujac poprzednie logi to chyba reaktywacja po kradziezy poprzedniego. Czy oryginalnie byla tu podpowiedz do finalu?
2017-03-11 [ :-) ] Darasek :: Zaliczona w czasie sobotniego keszospaceru z Mabi i Bieliza. TFTC!
2017-03-11 [ :-) ] Mabi :: Z Daraskiem i Bieliza. Dzieki
2016-12-31 [ :-) ] Slimaki39 :: Cel na ostatni dzien roku - stawic czolo Demonom Slowian. Pogoda idealna na wyprawe, chociaz pierwsza skrzynke z serii podejmowalem gdy bylo przynajmniej 30 stopni C wiecej;) Mimo wszystko teraz okazalo sie przyjemniej:) Zdobytych 20 skrzynek, 1 DNF. Calosc w asyscie odglosow petard, co niektorzy chyba nie mogli sie doczekac polnocy.***Kole jna bezproblemowa, jedyny problem to zgubiony olowek po ktory musialem wrocic, na szczescie niedaleko;)Dzie ki mstachul za skrzynke
2016-10-22 [ :-) ] Limon :: Fajnie zamaskowana.


[Tipy] ^ @

skryl sie nisko


[Obrazki] (tu) ^ @

Planetnik
spoiler
Planetnik


[Najblizsze] ^ @

0.2: OP877X Cmok
0.2: OP8785 Leszy
0.3: OP877Z Babok
0.4: OP877R Wil
0.4: OP877U Utopiec i
0.4: OP877W Wodnik
0.5: OP81ZH Misja na D
0.5: OP877M Wila


[Tam] (online) ^ @

Obrazki
Planetnik
spoiler
Planetnik

---

Paczka na oc.achjoj.info
Paczka na oc.pl
^|@