Palace i dwory Wielkopolski #54 - Uchorowo by Max-Ka
[Inf|Opis|Log|Tip|Obr|N]
OP88A3

[Info] ^ @

Tradycyjna / Mala
Gotowa do szukania
Ocena: 0 (0 gl)
Ukryta: 2015-04-12
Ost. log: 2017-06-06 [ :-) ]
Trudnosc: 60%
Teren: 40%

Atrybuty: # Mozna zabrac dzieci; # Wez cos do pisania; # Miejsce historyczne; # Dostepna tylko pieszo;


N 52 38.373
E 16 56.355
(52.63955 16.93925)
Polska
0.5: Uchorowo
1.7: Zerniki
2.3: Pacholewo
2.7: Bialezyn
2.8: Nieszawa

Dodatkowe wpty:

[Opis] ^ @

Dworek polozony jest w malej miejscowosci Uchorowo, mieszczacej sie na pomiedzy Murowana Goslina i Obornikami. Wybudowany w latach 40. XIX wieku (dokladniej 1840 - 1870) dla rodziny von Jagow, wlascicieli calej miejscowosci, przybylych z Berlina. W ich rekach Uchorowo znajdowalo sie sie az do 1918 roku. Palacyk natomiast stworzony zostal na wzor architektury renesansowych wloskich willi. Wyremontowany w latach 1985 - 1987, zyskal wieze i aneks. Palacyk jest budynkiem dwupietrowym, z czesciowo przystosowanym do mieszkania gornym pietrem. Z boku, po prawej stronie znajduje sie wiezyczka o trzech kondygnacjach, ze skosnym dachem oraz balkonikiem. Do wiezyczki przylega niewielka dobudowka z tarasem. Z parteru, oprocz schodow na pietro, miesci sie takze zejscie do piwnicy, w ktorej mozna znalezc schody prowadzace na wieze. Jest to jedyne wejscie na gore. Z drugiej strony dworu aneks w ksztalcie litery L, w ktorym calkiem niedawno miescilo sie przedszkole. Na pietrze mieszcza sie pokoje niegdys mieszkalne, ze spadzistymi dachami. Parter sklada sie glownie z wysokich pomieszczen oraz kilku malych pokoi, w ktorych kiedys miescilo sie biuro gospodarstwa rolnego. Po licznych remontach i przebudowach z dawnej architektury i wyposazenia pozostala jedynie stolarka okienna. KESZ: mieszkancy domu przy palacu nie sa przyjacielscy wiec zachowuj sie ostroznie, nie halasuj. JESLI PODEJMUJESZ KESZA SAMOCHODEM NIE PODJEZDZAJ DO BRAMY NA KONCU ULICY !!!!!!!


[Wpisy w logu] ^ @

2017-06-06 [ :-) ] Bar i Lepsza Polowka :: Dziekujemy za skrzyneczke. :-) Do bramy palacowej wolelismy sie nie zblizac (wiec i palacu nie widzielismy), pora byla popoludniowa i dzien powszedni, moze dlatego panowal spokoj, cisza i zadnych nachalnych lokalsow. Logbook troche zawilgocony, wysuszylismy, wymienilismy strunowke i dodalismy nowy logbook, chociaz odwiedzin ta skrzyneczka nie ma zbyt wiele i zapewne sie nie przyda.
2017-01-14 [ :-) ] marass1111 :: ...pouzeralem sie z miejscowymi ...znaczy mieszkancami dworku....samoc hod zaparkowany zgodnie z zaleceniami w opisie przy glownym asfalcie....pod ejscie pieszo..skrzynk a znaleziona ale czujni i upierdliwi Panowie szybko zjawili sie na drodze twierdzac, ze to teren prywatny i wogole kto?co? i o co chodzi? W zwiazku z powy,zszym nie nacieszylismy sie keszem tylko po wymienia zdan poszlismy w swoja droge... Moze warto zmienic miejscowke...? Dzieki. Pzdr.
2016-05-15 [] Max-Ka :: Skrzynka bedzie czasowo niedostepna.
2016-05-14 [ :-) ] night_time :: Opis sytuacji jak nizej. Dworek z zewnatrz calkiem calkiem, obchodzac go wokol smialismy sie z historii, ktora opowiedziala nam Wlascicielka obiektu -byla to opowiesc o spacerze wsrod pieknych okolicznosci przyrody i pewnej glowie co to wystawala z piwnicznego okna .... Ciekawe kto byl bardziej przerazony Dzieki, pozdr.
2016-05-14 [ :-) ] ronja :: Hello, W drodze na WIO. Kolejny palac z roznymi losami, do obejrzenia. Kesz znaleziony, jednak nie trafil ponownie do skrytki. Stalismy autami na drodze dojazdowej (publicznej, nie ma co do tego watpliwosci) i niestety, wzbudzilismy ciekawosc, a nastepnie delikatna agresje ze strony jednej z mieszkanek. Dlugo by opisywac akcje, ale profilaktycznie poprosilismy o wezwanie policji, by polozyc kres pewnym bezsensownym zachowaniom. Pani odpuscila i odeszla. Po chwili pojawila sie kolejna, starsza, znacznie rozsadniejsza, z ktora porozmawialismy dluzej i ciekawiej, doszukujac sie nawet wspolnych znajomych. Zostalismy tez zaproszeni do obejrzenia dworku (z zewnatrz), co bylo bardzo milym gestem. Stan miejscowki na dzisiaj jest nastepujacy: wszystko co za plotem (ziejacym duzymi lukami) jest prywatne, mimo braku tabliczek informujacych o tym (gina ponoc masowo). Sam dworek, z racji skomplikowanego dosc statusu majatkowego i braku mozliwosci inwestowania w niego jest w zlym stanie i wlasciciele staraja sie pilnowac, by nikt sie tam nie szwedal. Powod prosty - BHP i problem odpowiedzialnos ci za czyjes szkody. Od strony dawnego folwarku jest legalny dojazd do kaplicy, chociaz lezy w obrebie murow (jakies 5 ha terenu). Wlasciciele nie chca, by ktokolwiek buszowal po okolicy, maja sporo problemow z "odwiedzajacymi ", a wszystkiego nie da sie upilnowac. Tym samym aktualna lokacja kesza stracila racje bytu. Zabralismy go ze soba i oddalismy na WIO Maxowi. Pomysli, co z tym fantem zrobic. Kesz ma wrocic za jakis czas, a chwilowo sie zawiesi. Pzdr, Wojtek
2016-04-27 [ :-) ] Jacek.T :: Znow niezwykle ciekawy wielkopolski palac i ponownie w ruinie. Kiedys mi sie wydawalo, ze Wielkopolska to taki zadbany region Polski, a tu ruina za ruina. Ale warto bylo to zobaczyc. Sam kesz swietnie wykonany, bardzo dziekuje za jego ukrycie i pokazanie bardzo ciekawego miejsca.
2016-04-16 [ :-) ] * Linux - SAW :: Kolejny palac na swej drodze zaliczony. Skrzyneczka rewelacyjna - takie to ja lubie! IN: Klips OUT: Celujacy Zolnierzyk Dzieki za pokazanie miejsca i Pozdrawiam Linux - SAW
2016-03-13 [ :-) ] czolgista171 :: Skrzyneczka zlapana podczas wypadu na WIO na Piwo. Wraz z barabara9299 i Mateusz AZLoj spora ta wyrwa a kesz widoczny z daleka
2016-03-12 [ :-) ] barabara9299 :: Skrzyneczka zlapana podczas wypadu na WIO na Piwo. Wraz z mateuszAZL i czolgista171. Dzieki
2016-03-12 [ :-) ] mateuszAZL :: Skrzyneczka zlapana podczas wypadu na WIO na Piwo. Wraz z barabara9299 i czolgista171. Dzieki
2016-02-13 [ :-) ] departament1996 :: Znaleziona o latarce w asyscie abukkawon i max-ka podczas powrotu z doliwy. TFTC
2015-07-23 [ :-) ] bodziu79 :: Znaleziona wraz z ladybird78 w ramach wyjazdu do P-nia. To juz bylo nasze drugie podejscie do tego kesza. Pierwsze jak poprzednicy opisali nie zachecalo do przekroczenia granic jakie wyznaczaly tablice informujace o zakazie wstepu zwlaszcza ze na posesji obok stal samochod, a "klamkowac" sie bylo nam nie w smak. Tym razem po informacjach o zmianie miejsca ukrycia uderzylismy ponownie. Zajezdzajac na miejsce nie opodal zostalismy w oddali zauwazeni przez kobiete wyjezdzajaca na rowerze z owej prywatnej posesji, ktora to zatrzymala sie i wpatrywala sie w nas niczym w obrazek. Chwyt na "rozmowe przez telefon" skutecznie "wygasil" jej chec czekania na nasze zakusy i pojechala dalej. Tym razem podjecie bylo tylko formalnoscia. Skrzyneczka w ciekawym maskowaniu podjeta blyskawicznie. Szkoda tylko ze obiektu zainteresowania nie mozna "na legalu" moc zobaczyc. Mimo to bardzo dziekujemy.
2015-07-23 [ :-) ] ladybird78 :: No takie cos to ja rozumiem :-)Super! tftc
2015-07-01 [ :-) ] Filoo :: Przyjemna i szybka skrzynka, choc niestety poparzylem sie pokrzywami. Razem z abukkawon w drodze do Obornik.
2015-06-03 [] Max-Ka :: gotowe :) dokonalem kilku modernizacji + dorzucilem kilka fantow. Zmiana typu i wielkosci kesza, pzdr
2015-05-30 [ :-) ] Nati (ntu) :: Tabliczki informujace o zakazie wstepu, terenie prywatnym i pilnujacym psie rzeczywiscie nie zachecaja, ale jednoczesnie ta na epe otwarta brama... No kusi czlowieka, zwlaszcza jak mozna zobaczyc kolejny piekny palacyk lub jego pozostalosci. Zrobilismy to szybko i sprawnie, nikt nas nie dojrzal i my rowniez nikogo nie widzielismy. TFTC! Dzieki za pokazanie miejsca. Pozdrawiam, Nati.
2015-05-30 [ :-) ] brasia :: Skrzynka znaleziona, aby sie upewnic, ze kesz do przeniesienia, schowany na terenie prywatnym, objetym zakazem wstepu.
2015-05-16 [ Kom ] futrzak :: Miejsce ciekawe, aczkolwiek nie zdecydowalismy sie na probe podjecia. Wchodzenie na teren prywatny wbrew woli wlasciciela, jakos nie do konca nam to lezy. Dodatkowo znalezlismy przy dziurze w murze pozostalosci po poprzednich keszerach... (patrz zdjecie).
2015-05-06 [ Kom ] Max-Ka :: rredan :) masz racje skrzynka na granicy legalnosci, aczkolwiek coz by to byla za przygoda bez dreszczyku emocji :) Gdy zakladalem tego kesza mialem nadzieje, ze kazdy znalazca bedzie musial sie wykazac odrobina sprytu jak znalezc go. W miare mozliwosci i checi mozna wejsc do srodka (oczywiscie jest to dosc ryzykowne ze wzgledu na stan budynku i "straznika") ale jest to mozliwe. Jesli uwazacie zatem, ze nalezy przeniesc skrzynke, rozwaze to. Pozdrawiam :)
2015-05-05 [ :-) ] Algida :: Pieknie dziekuje za skrzynke. TFTC!
2015-05-05 [ :-) ] RoDaJJ :: Zdazylismy przed okresem, w ktorym lopiany, pokrzywy oraz inne paskudztwa zagrodza spokojna droge dojscia do palacu. Pare mozliwosci wejscia do budynku sie znalazlo ale zaparkowany samochod na terenie oraz jednoznaczne znaki zakazu sugeruja odpuszczenie. Dziekujemy za skrzynke, dzieki ktorej, chociaz przez chwile, moglismy zajrzec do obiektu.
2015-05-05 [ :-) ] rredan :: To mial byc gwozdz programu, nasluchalem sie podczas ostatniego WIO na piwo i chcialem zobaczyc to na wlasne oczy. Po drodze solidna lekcja mowiaca, ze glowa glowa ale posluch nalezy sie szyi ;). Potem proba stania sie niewidzialnymi, bo taka koniecznosc zaistniala, wpis i odpuszczenie z eksplorowania wnetrz. Wydaje sie, ze kesz na granicy legalnosci, a przynajmniej nie jest dostepny 365/7/24. TFTC!
2015-05-04 [ :-) ] xperia85 :: Keszyk podjety pomimo tablic ostrzegawczych. Mugol poinformowal mnie ze wlascicielka zabrania robienia zdjec dworku. Niestety pokusa byla zbyt duza.TFTC ;-)
2015-05-03 [ Kom ] izunia77 :: Ogladalam wszystkie rynny, piorunochrony, dziury w ich ololicy i pudlo. Park posiada 3 okazy platanow, nie ma na nich zielonych tabliczek. Ciekawe czy sa pomnikami przyrody? Dziekuje za pokazanie miejscowki, pozdrawiam.
2015-04-26 [ Kom ] m.i.b :: Tabliczki "Teren prywatny" i "Wstep wzbroniony" nie zachecaja do wejscia na teren, gdzie jest palac. No i niestety trafilismy na niezbyt przychylna osobe, ktora mieszka w budynku obok i nie bylo nam dane nawet poszukac kesza :( Zniecheceni pojechalismy dalej...


[Tipy] ^ @

duzy obiekt blisko kordow


[Obrazki] (tu) ^ @

od frontu


[Najblizsze] ^ @

2.0: OP88A6 Kaplica Pa
2.3: OP7EE0 Sniezycowy
2.7: OP87T8 Palace i d
3.3: OP87HW Kosciol w
3.8: OP22A4 Radzim
4.1: OP87TA Nie ma lip
4.3: OP87QY Jezioro Tu
4.5: OP82ST Palace i d


[Tam] (online) ^ @

Obrazki
od frontu

---

Paczka na oc.achjoj.info
Paczka na oc.pl
^|@