PROJEKT ODERSTELLUNG/521 by [ocenzurowano_3]
[Inf|Opis|Log|Tip|Obr|N]
OP88GW

[Info] ^ @

Tradycyjna / Mala
Zarchiwizowana
Ocena: 0 (0 gl)
Ukryta: 2015-04-21
Ost. log: 2018-06-01 [ ]
Trudnosc: 60%
Teren: 60%

Atrybuty: # Wez cos do pisania; # Umiejscowiona na lonie natury, lasy, gory itp; # Miejsce historyczne; # Potrzebna latarka; # Dostepna rowerem; # Skrzynka niebezpieczna;


N 51 44.450
E 15 49.355
(51.74083 15.82258)
Polska
1.3: Bytom Odrzanski
2.0: Tarnow Bycki
3.3: Piekne Katy
3.4: Siedlisko
3.4: Bycz

Dodatkowe wpty:

[Opis] ^ @

Linia Odry - bunkier 521

Linia Srodkowej Odry Oderstellung Jest to zespol okolo 650 zelbetowych schronow bojowych, obserwacyjnych lub biernych. Zbudowane zostaly w latach 1928-1939 wzdluz lewego brzegu Odry od Wroclawia do Krosna Odrzanskiego. 1. Wal Pomorski 2. MRU (Miedzyrzecki Rejon Umocnien) 3. Pozycja Odry Oprocz betonowych bunkrow wybudowano takze schrony drewniano-ziemn e, betonowe stanowiska karabinow maszynowych i umocnione stanowiska artylerii. Rejony mostow otoczono zasiekami z drutu kolczastego i zalozono pola minowe. Oprocz zasadniczej linii obrony powstaly takze fortyfikacje przedpola i umocnione przyczolki mostowe na prawym brzegu Odry, a takze fortyfikacje tylowe na Linii Bobru - tzw. "Rygiel Bobru". Oderstellung miala zabezpieczyc glownie tereny Dolnego Slaska, w 1939 na niektorych odcinkach oslaniala koncentracje odzialow niemieckich szykujacych sie do ataku na Polske. Wedlug planow dowodztwa niemieckiego fortyfikacje linii mialy zatrzymac ofensywe styczniowa Armii Czerwonej, co jednakze nie powiodlo sie. Linia Oderstellung zostala przelamana na calej dlugosci w przeciagu kilkunastu dni. 23 stycznia 1945 odzialy sowieckie przelamaly linie fortyfikacji w rejonie Scinawy, co pozwolilo na utworzenie przyczolka na lewym brzegu Odry, natomiast 29 stycznia 1945 odzialy radzieckie utworzyly przyczolek w rejonie Cigacic, desant kolo Cigacic zostal przejsciowo odparty przez Niemcow, jednakze i ten odcinek frontu zostal przelamany. 14 lutego na skutek sukcesow wojsk radzieckich w innych sektorach frontu zajeta zostala m.in. Nowa Sol i Zielona Gora. Do polowy lutego 1945 opor na wiekszosci odcinkow Linii Srodkowej Odry zostal przelamany, do 1 kwietnia (Glogow) i 6 maja (Wroclaw) 1945 bronily sie zalogi okrazonych miast-twierdz. BUNKIER 521 Wyjscie awaryjne


[Wpisy w logu] ^ @

2018-06-01 [] chinczyk :: Skrzynka zostala zarchiwizowana.
2018-03-24 [ :-) ] BikeTeamKalashnikov :: #29 skrzynka dzisiejszego dnia, podroz z Glogowa do Brzegu Glogowskiego pociagiem, pozniej juz po kolei rowerami. Na pierwszy ogien poszedl palac w Brzegu, pozniej juz same Oderstellung"i od Dobrzejowic przez Bytom Odrzanski az do Sciezyna, niestety tutaj nastapila nagla niespodziewana zmiana planu i musielismy wracac, zeby zdazyc na pociag i wrocic do Glogowa. Cala wyprawa przy pieknej wiosennej pogodzie ze wspanialymi przygodami czyli puenta Geocachingu. Troszke szukalismy no i znalezlismy. Niestety kiedy odkladalem skrzyneczke za mocno wsunalem w rurke pojemnik, ktory spadl nizej i w zaden sposob nie dalo sie go wyciagnac za co najmocniej przepraszam, moja nieuwaga. I bardzo bym prosil kolejna osobe, ktora bedzie podejmowac ta skrzynke o reaktywacje
2017-04-04 [ :-) ] MaciekBDG :: Po dwoch latach wielki powrot na linie Oderstellung pod haslem "Misja Oderstellung - wyrypa kwietniowa 2017" Dziekuje za pokazanie miejsca i skrzynke !!!
2017-04-04 [ :-) ] art_noise :: CZWARTY DZIEN MISJI Skrzynka znaleziona podczas wypadu na linie Oderstellung pod haslem "Misja Oderstellung - wyrypa kwietniowa 2017". Zgrana ekipa, jazda na 2 jeepy to gwarantuje suksces. Biwaki tam gdzie nas akurat noc zastanie.Piec dni bez prysznica. Przygoda, przyroda i beton YEAH TO JEST TO! Dobre tempo zachowane. Tutaj rowniez dzieki BHP nie palnalem sie w glowe (mialem kakakakasssk) i nie nabilem sie na pret (mialem otwarte oczy) PozdrawiamArt_n oise
2017-04-04 [ :-) ] Wrzos :: Skrzyneczka znaleziona podczas czwartego dnia szalonej, meskiej wyprawy szlakiem umocnien Linii Obrony Oderstellung. Wczesna wiosna, pogoda ok (jak na razie) skrzynki, laki, bagniska i Odra. Kto tu nie jest niech zaluje. Pozdrawiam i dziekuje Wrzos :):):)
2016-02-13 [ :-) ] brygZHP :: Harcerze
2015-12-26 [ :-) ] straznik ::
2015-12-26 [ :-) ] Rajki Team :: Kesz podjety podczas swiatecznego wypadu wspolnie ze straznikiem.
2015-12-25 [ :-) ] maiku86 :: Znaleziono 22 listopada 2015 17:29 wraz z patryk_gierula i sierzant1225
2015-12-25 [ :-) ] AsiaP.M :: Swiatecznych wedrowek ciag dalszy :) Tftc
2015-11-22 [ :-) ] sierzant1225 :: Poszukiwania zajely sporo czasu..
2015-10-03 [ :-) ] malyjakub :: Dzieki bardzo za pokazanie brakujacej czesci Odry !
2015-07-01 [ Kom ] :: Przeprowadzono procedure adopcji skrzynki. Dotychczasowym wlascicielem byl Wolki.Lca . Nowym wlascicielem zostal uzytkownik MalyWolek.
2015-06-05 [ :-) ] uhuhu :: Po przyjemnym spacerku przyszlo dac nura w smieci - ot, zycie. A bylo jechac sie byczyc nad jakies jeziorko... Dziekuje za kolejnego sztelunga.
2015-04-27 [ :-) ] mateuszAZL :: jak sie okazalo na miejscu TTF nasz. Nie spodziewalismy sie. Razem z jarekj9299, barabara9299 i mycha92
2015-04-26 [ :-) ] mycha92 :: Grupowy TTF :P Wraz z jarekj0212, barabara9299 oraz mateuszAZL. Dzieki :)
2015-04-26 [ :-) ] jarekj0212 :: Najedzeni i w pelni sil idziemy po kolejnego kesza.. Patrzymy i troche zaskoczeni dobywamy TTFa. Razem z mycha92, mateuszAZL i barabara9299.
2015-04-26 [ :-) ] barabara9299 :: TTF grupowy ( mycha92, mateuszAZL i jarekj0212 :) ) Dzieki !
2015-04-25 [ :-) ] night_time :: Przyjemna wycieczka po Oderstellung w towarzystwie Ptasznika. Dzieki za kesza, pozdr.
2015-04-25 [ :-) ] ptasznik :: Po wyjsciu z lasu naszym oczom ukazal sie niesamowity widok na Bytom. Wedrujac sladami Odersstelung mozna zapomniec o bozym swiecie i o to chodzi. Skrzynka podjeta wraz z Night _Time.
2015-04-22 [ :-) ] Cwir :: FTF. :) Po wczorajszych FTFach w okolicy zadowolony wrocilem wieczorem do domu. Odpalam mape i co widze? Kolejne skrzynki w tej samej okolicy! Polozylem sie na 4 godzinki spac i po trzeciej w nocy wyjechalem ponownie. :) Trzeba byc szalonym, ale po kolejnych 10 FTFow bylo warto pokonac kolejne 90 km. Sam na sam z ciemnym lasem i sarnami. :) Skrzynka ciekawa - szkoda, ze nie w dziurce, ktore Wolek tak bardzo lubi. ;)


[Tipy] ^ @

Nad blaszana dziurka ;)


[Obrazki] (tu) ^ @

1
2
Spoiler


[Najblizsze] ^ @

0.4: OP88GX PROJEKT OD
0.6: OP88G7 PROJEKT OD
0.7: OP88GY PROJEKT OD
0.9: OP88G6 PROJEKT OD
1.0: OP88GZ PROJEKT OD
1.1: OP88H0 PROJEKT OD
1.2: OP88H1 PROJEKT OD
1.3: OP1245 Krzyze pok


[Tam] (online) ^ @

Obrazki
1
2
Spoiler

---

Paczka na oc.achjoj.info
Paczka na oc.pl
^|@