Ogrody na Ostrowie Tumskim by mixen6
[Inf|Opis|Log|Tip|Obr|N]
OP8K2M

[Info] ^ @

Tradycyjna / Mikro
Gotowa do szukania
Ocena: 0 (0 gl)
Ukryta: 2016-11-20
Ost. log: 2017-09-10 [ :-) ]
Trudnosc: 60%
Teren: 40%

Atrybuty: # Szybka skrzynka; # Mozna zabrac dzieci; # Dostepna w okreslonych godzinach lub platna;


N 51 6.787
E 17 2.711
(51.11312 17.04518)
Polska
1.8: Wroclaw
7.1: Krzyzanowice
7.2: Mokry Dwor
7.5: Radwanica
7.7: Radomierzyce

Dodatkowe wpty:
51.11350 17.04593 :: Etap: 0: Interesujace miejsce : Wejscie na teren ogrodu
[Opis] ^ @

mixen6 & mimex

[PL] Ogrody na Ostrowie Tumskim Jak wskazuja ryciny F. Werhnera, od powstania zabudowy Ostrowa Tumskiego nabrzeze bylo uzytkowane jako ogrody. Po wyburzeniu fortyfikacji nowozytnych Ostrow Tumski stracil charakter wyspy, ale jego czesc od strony Odry nadal pelnila role ogrodow - nie tylko uzytkowych, lecz takze reprezentacyjny ch, jak ogrod przy Palacu Arcybiskupow czy dawne ogrody zamkowe. W XIX wieku ogrody rozciagaly sie wzdluz calego nabrzeza rzeki. Te niewielkie geometryczne zalozenia oparte na sredniowiecznym podziale dzialek byly na ogol lokalizowane na dwoch poziomach, schodzacych schodami do murow oporowych rzeki, ograniczonych murami, balustradami z kamiennymi wazami i rzezbami. W niektorych ogrodach staly pawilony i altany. Niewiele z tych elementow zachowalo sie po zniszczeniach wojennych, a ogrody zmienily funkcje z uzytkowych na ozdobne. W latach 1999-2003, w wyniku wspolpracy wladz koscielnych i miasta, zrewaloryzowano zespol ogrodow pomiedzy ul. Katedralna a Odra. Inspiracja kompozycji ogrodow byly plany G.K. Geisslera z 1810 i 1820 roku. Ogrody przy ul. Katedralnej 7 i 9 to ogrody kwaterowe. Ogrody posesji przy ul. Katedralnej 11 (obecna siedziba metropolity wroclawskiego) najbardziej nawiazuja do zachowanych planow Geisslera. Teren przy Katedralnej 13 (siedziba Kurii Metropolitalnej ) do czasow wspolczesnych zachowal sie jako ogrod uzytkowy i taka sama funkcje zachowal po rewaloryzacji. Ogrod przy Katedralnej 15 - wewnetrzny dziedziniec z podjazdem - zostal utrzymany w stylu barokowo- klasycystycznym . Ogrod przy Papieskim Wydziale Teologicznym, niezachowany i przeksztalcony przestrzennie po wojnie, zostal zaprojektowany jako swobodna kompozycja nawiazujaca stylowo do budynku dawnego Palacu Arcybiskupiego, a w dalszej czesci jako zalozenie krajobrazowe. W ramach rewitalizacji Ostrowa Tumskiego przeprowadzono rewaloryzacje pl. Katedralnego i utworzono skwer z rzezbami barokowymi przed poludniowa elewacja katedry. Odtworzono takze ogrody przy ul. Katedralnej 4 i ogrod Zgromadzenia Siostr Szkolnych de Notre Dame przy ul. Marcina. Na terenach dawniej gesto zabudowanych Wysp Piaskowej, Slodowej i Bielarskiej powstaly nowe zielone tereny rekreacyjne. Przy bibliotece na Piasku utworzono zielony ciag spacerowy - bulwar P. Wlostowica. Po remoncie i modernizacji murow oporowych Odry bedzie mozliwa realizacja projektu ogrodu przy ul. Katedralnej 1, a po zakonczeniu rekonstrukcji budynku Alumnatu i budowy hotelu na pl. Katedralnym powstana nowe tereny zielone. W najblizszym czasie planowane jest rowniez utworzenie ciagu spacerowego od mostow Mlynskich do mostu Tumskiego. Tekst: Anna Ornatek, biuro Miejskiego Konserwatora ZabytkowProwadz enie: Anna Ornatek oraz ks. Andrzej Paliszek-Salady gaBibliografia: Binkowska Iwona, Natura i miasto, Muzeum Architektury, 2006Leksykon zieleni Wroclawia, Via Nowa, 2013Parki i ogrody Wroclawia, Stowarzyszenie Ogrody Dolnoslaskie, 2009 [PL] O Skrzynce: Kesz znajduje sie na terenie jednego z ogrodow na Ostrowie Tumskim, bardzo niedaleko katedry, ktora swietnie prezentuje sie z tego miejsca. Dodatkowo mozna podziwiac bulwar Xawerego Dunikowskiego, Muzeum Narodowe, a takze Hale Targowa. Kesz dostepny codziennie od 10 do 20. Podejmujac skrzynke prosze bardzo uwazac na mugoli, a takze bardzo prosimy o bardzo dokladne zamykanie pojemnika. Milej zabawy I powodzenia! [EN] About the cache: The cache is hidden in one of the gardens on Ostrow Tumski. It's located in the vicinity of the Cathedral, which you can admire from here. Additionally you can see Xawery Dunikowski boulevard, the National Museum and also the Market Hall. The cache is available every day between 10:00 a.m. and 08:00 p.m. Please watch out for the muggles and close the cache very precisely. Good luck and have fun!


[Wpisy w logu] ^ @

2017-09-10 [ :-) ] art_noise :: Swietne miejsce i kolejny rewelacyjny kesz. Dzieki! PozdrawiamArt_n oise
2017-09-03 [ :-) ] LENSER1 :: Fajne maskowanie.
2017-08-15 [ :-) ] Palua :: Podczas swietnego, aczkolwiek (jak zwykle) za krotkiego wypadu do Wrocka! ;)Uwielbiam to miasto, jego klimat, kesze, architekture, krasnale, pogode i w ogole wszystko, wszystko, wszystko :) Po raz kolejny podziwiam wroclawskie kesze. Pokazuje piekny ogrod, do ktorego wejscie nie jest tak oczywiste, wiec zakladam, ze nie kazdy turysta tu trafia nieprzypadkowo; jest wspaniale schowany - miejsce ukrycia jasne dla keszera, ale nie jest skomplikowane; no i jaki widok na Odre i ta pierwsza strone Wrocka ;)
2017-08-11 [ :-) ] rabio83 :: Lawka zajeta, ale po chwili zostala zwolniona i udalo sie wpisac. Bardzo ladnie zamaskowany kesz. TFTC :-)
2017-08-09 [ :-) ] CarCam :: Pierwsza tego dnia. Szybko znaleziona, a maskowanie rewelacyjne : )
2017-07-08 [ :-) ] Zawsze25 :: Ostatnio nie dalo sie do kesza dojsc, dzis bez problemu. Swietna skrzynka, dzieki
2017-06-25 [ :-) ] j_janus :: Mily, niedzielny spacer po Ostrowie Tumskim.Zmienia sie ten nasz Wroclaw. Co chwila znajduje nowe rzeczy w okolicy. Na tym spacerze odkrylem zegar na bryle katedry, nowa szklana tabliczke pomnika zalanym poetom, trawe na nadbrzezu piaskowym, nowa nawierzchnie przed Hala Targowa. I na koniec restauracjo- kawiarnie z lodami blisko kordow. Kesza znalazlem niedlugo po publikacji, wtedy byla noc i chcialem zobaczyc jak miejsce wyglada w dzien. W ciagu tygodnia przy nadbrzezu uwijaja sie pracownicy, ktorzy wymieniaja balustrade - wtedy ciezko jest sie krecic. W dzien swiateczny jedynie zakochane pary tu zagladaja.Masko wanie swietne!
2017-06-15 [ :-) ] AeternumRegnum :: Wroclawskie minikeszowanie. Rodzinnie, czyli z GRABSem. Solidna skrzynka, ktora w tak ruchliwym miejscu ma szanse przetrwac lata (czego z calego serca zycze). Dziekuje, AER P.S. Keszosciezka na kordy baaardzo mocno wydeptana (nam udalo sie hyc, hyc przy plocie). Moze dobrym pomyslem jest zawieszenie keszo na czas remontu nabrzeza...?
2017-06-15 [ :-) ] G R A B S :: 15 czerwca 2017 17:05 #304
2017-05-28 [ :-) ] maciejap&dycia :: Szybko odnaleziona, szczegolnie w zwiazku z szkodami spowodowanymi przez innych uczestnikow zabawy ;-) Maskowanie pierwsza klasa!
2017-05-20 [ :-) ] Chomix77 :: Sprawnie podjety tftc zalegly log synchro z gc
2017-05-14 [ Kom ] themaciekest :: Nadal trwaja prace.
2017-05-03 [ :-) ] wesker.pl :: Skrzynka dobrze sie maskuje. Troche utrudniony dostep do poruszania sie w okolicy kordow, ale to chyba tylko chwilowe. Maskowanie pierwsza klasa. Sam ogrod super. Pamietam czasy kiedy to wszystko wygladalo zupelnie inaczej. Dzieki.
2017-04-27 [ :-) ] Kopytkowa :: Jak juz bylam na Ostrowie Tumskim, to podeszlam i po tego keszyka. Ludzi byla okragla liczba - cale zero, takze szukac moglam bez przeszkod. Tylko niestety dostep do kesza jest mocno utrudniony. Trwa remont murku i po prostu od jednej strony dojscie do miejsca ukrycia jest bez mala nie mozliwe. W jedna strone udalo mi sie dostac korzystajac z przeszkody, zeby sie jej przytrzymac, ale w druga strone bylo za trudno i musialam przejsc przez krzaczka. Niestety obawiam sie, ze jesli ludzie beda musieli korzystac z takiej opcji przez dluzszy czas, to ten krzaczek slabo bedzie wygladal. Proponowalabym zawiesic kesza na czas remontu muru.Sam pojemnik bardzo fajnie zamaskowany :>.TFTC!
2017-04-23 [ :-) ] Blondo :: Skad ci ludzie sie wzieli, to ja nie wiem, przeciez pada i wieje. Ale udalo sie uciec przed policajami. W wesolej wielkopolskiej ekipie plus uhuhu
2017-04-23 [ :-) ] noorbi :: Moment poszukiwan przyplacilem mokra nogawka (od wpadniecia w podeszczowe krzaki, nie od czego innego :)), wspolna akcja z Mikim i kesz nasz, TFTC!
2017-04-23 [ :-) ] uhuhu :: Zabawe probowala nam popsuc pewna staruszka dzwoniaca na policje, ale zdazylismy sie uwinac, nim przyjechali z kajdankami. Ciekawe, o co bylibysmy podejrzani... Razem z banda z krainy pyr, dziekuje bardzo.
2017-04-23 [ :-) ] szabla_1984 :: Tutaj mimo nie najlepszej pogody krecilo sie sporo osob ale w koncu udalo sie odszukac to po co tu przyszlismy. Zaliczona w mocnej ekipie.
2017-03-29 [ :-) ] jankowaty :: Po kilku miesiacach przerwy w szukaniu powrocilem na wiosne od razu bardzo fajna skrzyneczka! :) Dzieki!
2017-03-26 [ :-) ] dzazder :: Ale dzisiaj spokoj, cisza i pustka w tych ogrodach! I chyba jedyne miejsce we Wroclawiu gdzie nie wieje wiatr. Przyjemny odpoczynek w blasku slonca i szybko zlokalizowany kesz :) Bardzo ciekawe wykonanie. Dziekuje i pozdrawiam!
2017-03-24 [ :-) ] Pyska :: Wspolnie z xytrasem, dziekuje za skrzyneczke i pozdrawiam!
2017-03-24 [ :-) ] xytras :: Kolejna skrzynka podjeta spacerowo. No niezle to Panstwo sobie wymyslili, do tego kordy w punkt, ktore nie pozostawiaja cienia watpliwosci gdzie znajduje sie kesz. Razem z Pyska. Znakomicie, dzieki!
2017-03-19 [ :-) ] igorina :: znaleziona jakos jesienia. synchro z GC
2017-03-18 [ :-) ] Don Vito :: Wspolnie z coosiek i KT&SL podczas keszobrania we Wroclawiu. Poszlo calkiem sprawnie. Tutaj znowu intuicja sie sprawdzila. Bardzo fajne miejsce. Maskowanie tym bardziej dopasowane :) Dzieki
2017-03-18 [ :-) ] coosiek :: Keszyk bardzo szybko namierzony wspolnie z KT & SL i Don Vito choc to ten ostatni go znalazl - jakas dobra passe mial i znajdowal ciagle pierwszy skrzynki ;P Maskowanie bardzo ladne, dlugo powinien pozyc keszyk :) Znakomicie dziekuje.


[Tipy] ^ @


[Obrazki] (tu) ^ @


[Najblizsze] ^ @

0.1: OP35B8 Spacerkiem
0.1: OP5F82 Watykan ed
0.1: OP470D watykan
0.2: OP46ED ASP
0.2: OP7EAA Hospodar W
0.2: OP5FDB Hacking fo
0.4: OP600A Bulwar - l
0.4: OP85Z3 Ogrod bota


[Tam] (online) ^ @

Obrazki

---

Paczka na oc.achjoj.info
Paczka na oc.pl
^|@