(M-76) Bazar Warszwski by mangus i 27@
[Inf|Opis|Log|Tip|Obr|N]
OP8MUA

[Info] ^ @

Tradycyjna / Mikro
Gotowa do szukania
Ocena: 0 (0 gl)
Ukryta: 2017-07-03
Ost. log: 2017-08-11 [ :-) ]
Trudnosc: 40%
Teren: 20%

Atrybuty: # Szybka skrzynka; # Mozna zabrac dzieci; # Wez cos do pisania; # Miejsce historyczne; # Dostepna rowerem;


N 50 12.514
E 19 49.766
(50.20857 19.82943)
Polska
1.1: Ojcow
2.5: Czajowice
2.6: Kalinowska Wola
3.0: Skala
3.0: Smardzowice

Dodatkowe wpty:
50.21117 19.83135 :: Etap: 0: Parking : Tutaj nalezy zostawic auto
[Opis] ^ @

Muzeum Regionalne PTTK

=============== =============== =============== =============== =============== =========== U W A G A ! Pamietaj - znajdujesz sie na terenia Ojcowskiego Parku Narodowego - zachowuj sie kulturalnie i zgodnie z regulaminem parku. =============== =============== =============== =============== =============== =========== Muzeum miesci sie w zabytkowym, dzis, drewnianym budynku zbudowanym jako pensjonat w koncu XIX w. Obiekt otrzymal nazwe "Bazar Warszawski" i tak nazywa sie do dzis. Po pozarze w 1976 roku zostal odbudowany silami spolecznymi przy duzym udziale PTTK i zagospodarowany w 1988 roku. Przy odbudowie zachowane zostaly wszystkie elementy drewnianego budownictwa ojcowskiego w stylu zwanym szwajcarsko-ojc owskim. Muzeum w Ojcowie zorganizowalo Polskie Towarzystwo Krajoznawcze (PTK) w 1908 roku. Miescilo sie poczatkowo w budynku bramnym XIV-wiecznego zamku, gdzie przetrwalo z przerwami az do konca 1988 roku. inic/atorem by} dzialacz PTK Stanislaw Jan Czarnowski. Prowadzac prace archeologiczne w Ojcowie, zgromadzil zbiory, ktore staly sie zalazkiem przyszlego muzeum. Otwarcie Muzeum Regionalnego PTTK nastapilo w 1951 roku. W 1988 roku Muzeum przeniesiono do ,,Bazaru Warszawskiego". Muzeum posiada ok. 500 muzealiow z dziedziny archeologii, etnografii i historii. Laczna powierzchnia ekspozycyjna wynosi 104 m2. Ekspozycja stala sklada sie z trzech dzialow: historia Ojcowa i przewodnictwa ojcowskiego, historia Powstania Styczniowego, etnografia. Eksponowane sa tu ojcowiana zwiazane z historia miasta i przewodnictwem ojcowskim - przewodniki, stare sztychy, ryciny, fotografie, plakaty, ogloszenia tematycznie zwiazane z Ojcowem, ksiega pamiatkowa jednego z najstarszych przewodnikow ojcowskich Mikolaja Dulewicza z wpisem Aleksandra Janowskiego - zalozyciela PTK. Muzeum organizuje rowniez wystawy czasowe tematycznie zwiazane z Ojcowem i budownictwem drewnianym. zrodlo: [Link]


[Wpisy w logu] ^ @

2017-08-11 [ :-) ] yeti1978 :: Dzieki za skrzynke. Podczas spaceru po parku z rodzina. Skrzynka dosc bezczelna :-)
2017-08-06 [ :-) ] Aynsley :: Hmm... tu sie w sumie nie moglam nadziwic, ze jeszcze jest. Kesz widoczny z daleka, wali po oczach pomaranczem, a miejsce na pelnym przypale. Ale Zalozyciel czesto bywa to bedzie reaktywowal ;) Dzieki za pokazanie :)
2017-08-05 [ :-) ] thriana :: Znaleziona podczas odpoczynku w trakcie rodzinnego wypadu do Ojcowa i okolic. Dzieki za kesza :)
2017-08-05 [ :-) ] mateobinkow :: Wzrost sie przydal :D chwile po zdobyciu kesza zobaczylismy z krystynaaa brazowo-bialego chihuahua :D
2017-08-05 [ :-) ] krystynaaa :: Niby miejsce przypalowe ale nam jakos bezproblemowo poszlo. Poczytalismy sobie o nordic walking i mateobinkow niezauwazony szybko czmychnal po kesza. Dzieki :)
2017-08-05 [ :-) ] and41 :: W czasie sympatycznej wycieczki rodzinnej do Ojcowa i Pieskowej Skaly. Szybko i bezproblemowo. TFTC
2017-07-11 [ :-) ] deg :: Lo rany ale przypal. Trzeba bylo przeczekac 987937837265838 5 turystow przed podjeciem i o 98423 mniej - przed odlozeniem. Ale dalo rade. Az dziwne, ze w lipcu, w srodku tygodnia turystow tu nie ma az tak duzo. W weekendy pewnie jest ich tu cala masa. Dzieki
2017-07-09 [ :-) ] unieski :: Wczesna pora okazala sie byc naszym sprzymierzencem Kesz znaleziony z Zyfika
2017-07-09 [ :-) ] Zyfika :: Dobrze, ze bylismy tu w miare wczesnie to udalo sie kesza niepostrzezenie podjac. Pozniej bylo by to niemozliwe z powodu sporego zamugolenia okolicy Miejsce odwiedzone z Unieskim, dziekuje


[Tipy] ^ @

wysokim bedzie latwiej, nizszym moze byc potrzebna pomoc - poczytaj o Nordic Walking. W sezonie miejsce bardzo uczeszczane.


[Obrazki] (tu) ^ @


[Najblizsze] ^ @

0.4: OP80WZ Zamek w Oj
0.5: OP0875 Zamek w Oj
0.6: OP1945 Art_026 Ka
1.1: OP8MUD (M-79) Gro
1.2: OP6F36 Punkt Wido
1.3: OP8MUT (M-83) Jas
1.4: OP8MUC (M-78) Zro
1.4: OP5B75 W wawozie


[Tam] (online) ^ @

Obrazki

---

Paczka na oc.achjoj.info
Paczka na oc.pl
^|@